همزمان با عید بزرگ ولایت همایش مشترک ائمه جماعات و هیئت امناء مساجد با حضور امام جمعه شهرستان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر، مسئول مرکز امور رسیدگی به مساجد شهرستان، ائمه جماعات مساجد، هیئت امناء و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها در محل مسجد امام حسن عسکری (ع) کاشمر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۵۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این مراسم در ابتدا مسعود رحیمی مقدم؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه  کاشمر سخنانی را درباره اهمیت حضور مردم در مساجد و اینکه مساجد محلی برای اتحاد و همدلی است بیان کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین رضائی مسئول مرکز امور رسیدگی به مساجد شهرستان با ارائه آمار و ارقامی در باره اهمیت و سختی امور محوله به هیئت امناء مسجد پرداخت و از نقش آنان در مساجد و مسئولیت‌های محوله سخن گفت.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی امام جمعه شهرستان در ابتدا عید غدیر را به حضار تبریک گفت و سخنانی را درباره نقش مساجد بیان نمود.

وی گفت: شما هیئت امناء مساجد دست اندرکار هستید. مسجد از محبوب‌ترین و مقدس‌ترین مکان‌ها است و شما هیئت امناء با این مکان‌ها زیاد ارتباط دارید پس قدر این جایگاه را بدانید.

طباطبایی اظهار داشت: در اهمیت مسجد همین بس که پیامبر(ص) بعد از چند ساعت که وارد مدینه شدند فرمودند که در همین جا مسجد بسازید که امروزه تبدیل به مسجد النبی(ص) شده است که این موضوع اهمیت مسجد را می‌رساند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: حرکت انقلاب اسلامی ما از مساجد آغاز شد و مسجد محور بود و سنگری برای مبارزه با طاغوت بود؛ که در همین رابطه حضرت، اما م راحل فرمودند مسجد سنگر است و سنگر‌ها را حفظ کنید. در دفاع مقدس این نقطه‌ عطفی است که ما دفاع جانانه‌ای را انجام دادیم که عمده کار‌های آن را در مسجد انجام دادیم.

وی تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان پس از پیروزی انقلاب که وخیم‌ترین آن فتنه ۸۸ بود که این فتنه توسط مردم انقلابی با حرکت از مساجد و هجوم مردم؛ به شکر خدا از بین رفت.

امام جمعه شهرستان در ادامه گفت: حالا که ما از نقش و اهمیت مساجد مطلع شدیم باید چند مطلب و نکته را رعایت کنیم. یکی اینکه در قران کریم در یک تقسیم بندی کلی؛ مسجد را دو نوع معرفی کرده که در مقابل هم و ضد هم می‌باشند. یکی مسجد ضرار است که هدفش ضرر رساندن به مسلمانان و تفرقه بین آن هاست و دیگری مسجد واقعی است که باعث اتحاد و همدلی بین مردم است.نکته‌ دیگر اینکه در مسجد و اداره‌ی آن دو اهرم وجود دارد که در جذب مردم خیلی مهم است یکی هیئت امناء مسجد و دیگری امام جماعت مسجد است. دیگر اینکه مسجد موفق‌ترین مکان برای جذب جوانان است که با اخلاق نیکو اهداء جوایز و تشویقات و با اخلاص می‌توان آن‌ها را جذب کرد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه مسجد به همت هیئت امناء باید تمیز‌ترین و پاکیزه‌ترین مکان باشد تا مردم را جذب این مکان کند؛ و نکته‌ آخر اینکه مسجد باید انقلابی پرور باشد. مسجد باید مردمی انقلابی و مقاوم پرور داشته باشد و باید بصیرت افزایی ایجاد کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها