خبرهای داغ:
مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین

روستا محور تولید و خودکفایی است/ نبود راه مناسب و دغدغه های بیشمار روستایی

برین گفت: یکی از مهمترین دلایل رونق اقتصادی مقوله راه است و در بسیاری مواقع به دلیل نبود راههای مناسب بین روستاها و مراکز فروش، تولیدات روستاییان از بین می رود و این امر جدا از تمام مشکلات مربوط به حوزه سلامت و تحصیل فرزندان روستا می باشد.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۳۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

سرهنگ حمزه برین مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به لزوم حفظ روستاها بیان کرد: روستا محور تولید و خودکفایی است و روح زندگی در آن جریان دارد در حالی که تولیدات  صنعتی ارمغان شهرها می باشد. 

وی گفت: یکی از مهمترین دلایل  رونق اقتصادی مقوله راه است و در بسیاری مواقع به دلیل نبود راههای مناسب بین روستاها و مراکز فروش، تولیدات روستاییان از بین می رود و این امر جدا از تمام مشکلات مربوط به حوزه سلامت و تحصیل فرزندان روستا می باشد.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهار کرد: به دلیل کم شدن توان خدمت رسانی به مجموعه روستاها ناشی از مشکلات زیاد دولت، کمرنگ شدن انگیزه همیاری مردم و نیز بالا بودن هزینه های جذب پیمانکار که گاها چندین برابر همیاری اهالی می باشد، بهترین راهکار مغتنم شمردن  فرصت خودیاری مردم است.

سرهنگ برین با اشاره به سه موضوع یاد شده عنوان کرد: حاصل این امر، به هم ریختگی معادله روستایی و شهری است که بنظر میرسد توان تولید و خودکفایی را تا حد بسیاری از روستاها گرفته است. 

وی افزود: مجموعه پیشرفت و آبادانی کاملا متفاوت از سایر نهادهای سازندگی وارد عمل شده زیرا روستا را بعنوان مجموعه ای آباد در نظر می گیرد که می توان از ظرفیت های خود روستا برای سازندگی در حوزه های آبادانی، اشتغال، عمران و زیرساختی، سلامت وارد کار شد. 

سرهنگ برین تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی، با انجام مطالعات دقیق، بعنوان یک تسهیلگر ظرفیت های وجود مردم، مسوولان و دستگاه ها را کنار هم می چیند و با ورود آورده هایی، راههای مناسبی را جهت حل مشکلات موجود در روستاها ایجاد می نماید.

وی اضافه کرد: اصلی ترین اتفاقی که در جریان آبادانی روستاها پیش آمده،  بالا رفتن امید مشارکت مردم بوده که این امر تعیین کننده رفع مسائل روستاها می باشد. احساسی که بین مردم ایجاد شده همان احساس اوایل انقلاب و روحیه جهادی است که انجام فعالیت های مردمی را در بین اهالی روستا زنده کرده است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین خاطرنشان کرد: فعالیت های آبادانی قرارگاه، بعنوان بازویی حرکتی برای دستگاه های دولتی شده که با توجه به نواقص بودجه ای، با حداقل هزینه پروژه های مختلف سازندگی به طور زیرساختی انجام‌ می شود. 

سرهنگ برین ضمن اشاره به گستردگی حوزه فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه داد: قرارگاه در حوزه های مختلف فرهنگی، سلامت، تربیتی، عمرانی و سایر حوزه ها فعالیت داشته و در این بین تلاش می کند تا این امور به طور زیر ساختی انجام شود تا با ماندگاری این طرح ها، مردم روستا دیگر دچار مشکلات گذشته نشوند.

وی با اشاره به کمرنگ بودن فعالیت های تربیتی در روستاها گفت: در حوزه تربیتی کمترین توجه به فعالیت های فوق برنامه برای دانش آموزان شده در حالی که توجه به مسائل غیردرسی موجب ایجاد انگیزه در فرندان روستا می شود. 

این مسوول اضافه کرد: یکی از فعالیت های قرارگاه، برگزاری اردوی فرهمگی تربیتی سفیران انقلاب برای دانش آموزان روستایی به مدت پنج روز در اردوگاه دانش آموزی یانس آباد بود که موجب ایجاد نشاط و تغییر نگاه دانش آموزان به موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی شد و این امر با مشارکت خیرین و با کمترین هزینه ها انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها