خبرهای داغ:
به همت بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان غربی مراسم شب شعر زلال غدیر با جضور شاعران برجسته ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۷۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم شب شعر زلال غدیر با شرکت شاعران برجسته و با حضور حجّت الاسلام   سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ علی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: خدا را شاکریم که توفیق حضور در جمع شاعران عزیز و در این مراسم شب شعر زلال غدیر را پیدا کردیم، شما شاعران سرمایه های گرانبهای این شهر و استان هستید و مسئولیت سنگینی هم برعهده دارید، چرا که هیچ سخنی هر چند، زیبا و عمیق و پر محتوا باشد، اثر شعر را ندارد، این توانایی اثرگذاری و جهت دهی به مخاطب آن چیزی است که مسئولیت مهمی را متوجه سراینده شعر می کند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیر ثروت ملی را برای شعر به کار بردند، وقتی ما ثروتی در اختیار داریم که می توان آن را برای انجام کارهای بزرگ استفاده کرد، اگر نکنیم خلاف مسئولیت عمل کرده ایم.

علی نژاد افزود: مسئولیت پذیری یعنی آن توانایی که خداوند متعال به ما عطا فرموده برای رضای او به میدان بیاوریم. شما بهتر می دانید که از منظر انقلاب اسلامی، بی طرفی یک هنرمند هیچ مفهومی ندارد. کسی که در جنگ حق و باطل بی طرف باشد در واقع در طرف باطل ایستاده است  چرا که یک میراث و ثروت خدادای را از خدمت به خطّه حق دریغ کرده. بی طرف نبودن در جنگ حق و باطل یعنی ورود شاعر به مسائل روز و سوردن اشعار در خصوص مسائل اصلی انقلاب و امت اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تاکید کرد: سرودن شعر علیه اشرافی گری و نفاق و ظلم و مستکبرین در حمایت از مظلومان در گوشه و کنار جهان و سرودن شعر و گفتمان ناب انقلابی، در حمابت از رشادت ها، فداکاری ها و ایثار گری های ده ها هزار شهید استان و سرودن شعر در خصوص انتظار انقلابی برای حضرت ولی عصر(عج) از مسائل مورد توجه شاعران و مسائل اصلی است.

وی در آخر افزود: پیوند انقلاب اسلامی و هنر، پیوندی بسیار حیاتی و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب: (رمز ماندگاری هر تفکر و اندیشه ای در آمیخته شدن با هنر است). به امید اینکه اساتید گرانقدر این شهر و استان با تجارب و داشته های ارزنده خود، عرصه را برای ظهور هنرمندان نسل آینده انقلاب فراهم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات