خبرهای داغ:
استادان بسیجی به عنوان اقشار فرهیخته در جامعه و در میان اقشار بسیج می‌توانند به عنوان افراد صاحب نفوذ منشاء تحولات زیادی باشند. ترویج گفتمان انقلابی و تبیین منافع ملی در جمع دانشگاهیان ضرورتی است که اساتید بسیجی در جهت تحقق آن می توانند اقدام کنند.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۱۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

 مدیریت جهادی تنها از نخبگان ساخته است به گزارش سرویس خبر علم و فناوری بسیج از سیستان و بلوچستان، امروز کشور به دانشگاهی که حقیقتاً اسلامی باشد، نیازمند است. در دانشگاه اسلامی علم، با دین، و تلاشگری با اخلاق، و تضارب افکار با سعه‌ی صدر، و تنوع رشته‌ها با وحدت هدف، و کار سیاسی با سلامت نفس، تعمق و ژرف‌نگری با سرعت عمل، و خلاصه دنیا با آخرت همراه است.

دکتر مهدی دادمهر ریاست سابق دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان، حضور بسیج در دانشگاه را امری حیاتی و ضروری شناخت و بیان نمود: اکثر نخبگان و اساتید و دانشجویان از قشر بسیج هستند. حيثيت امروز نظام، تا حد زيادي مديون بسيج و حضور همه جانبه در آن بوده است، حتي تصاحب قدرت جهاني اسلامي با بسيج همه جانبه و فراگير در جهان ميسر خواهد بود. بسيج نهادي است اجتماعي با ابعاد متعدد.

وی افزود: بسيج ديگر صرفاً سازماني نظامي نيست كه فقط در زمان جنگ و براي دفاع در مقابل دشمن شكل گرفته باشد، بلكه نهادي است وسيع و پاسخگوي نيازهاي اساسي و حياتي جامعه و با اجزاي ديگر نظام چنان هماهنگي و پيوند دارد كه انفصال آن از جامعه اسلامي متصور نيست.
دادمهر ادامه داد: نخبگان بسیجی آینده‌ساز‌ان این مرزو بوم هستند. نخبگان بسیجی به عنوان افتخاری برای ملت باید در فراز و نشیب زندگی تربیت شوند.

وی همچنین در خصوص اهداف بسیج اساتید خاطرنشان کرد: تحقق دستورات و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها، دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی،   کمک به ایجاد زمینه مناسب برای تلاش های علمی و پژوهشی، ارتقای اندیشه و توسعه خدمت به کشور در دانشگاه ها و مشارکت در انجام تحقیقات مورد نیاز کشور از طریق برقراری ارتباط و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای دولتی، خصوصی و دانشگاهی از اهداف بسیج اساتید است.

دادمهر خاطرنشان کرد: نخبه فردی است که در حوزه تخصصی خودش بتواند پيشرفت و تحولي را مدیریت كند و حوزه تخصصی خود را از وضع موجود به وضع مطلوب در چارچوب گفتمان جمهوری اسلامی برساند.

وی در خصوص حمایت از نخبگان خاطرنشان کرد: باید این بستر مهیا باشد که نخبه در حوزه تخصصی خودش، صاحب سبک باشد و بتواند تحول و توسعه و پیشرفت در کشور ایجاد کند. به نظر من مدیریت جهادی تنها از نخبگان ساخته است، مدیریت جهادی با این تعریف که فرد اشراف کامل به موضوع داشته باشد و هم قدرت ارائه روش‌های میان‌بر داشته باشد.

دادمهر  گفت: ریشه و اساس بسیج مسئولیت پذیری است. بسیجی انعطاف پذیر است و طبق زمان خود را نسبت به موانع تطبیق می دهد.

وی بیان کرد: بسیج دانشجویی مصداق کامل بصیرت وانقلابی گری است و هرگز به ایادی استکبار اجازه نفوذ در دانشگاه ها را نخواهد داد و لحظه ای از بی قانونی و انحراف در دانشگاه و جامعه غافل نخواهد شد و با آن به مبارزه خواهد پرداخت.

دادمهر در انتها افزود: وضعیت استان وضعیت مطبوعی نیست. استان نیاز به کار جهادی دارد. اگر انقلاب درونی نباشد انقلاب بیرونی هم اتفاق نخواهد افتاد. پیوند بین حرکتهای علمی با حرکتهای جهادی است. مشکلات استان باید عارضه یابی شود. روسای بومی با نگاهی جهادی تر پایه کار باشند.

ارسال نظرات