هنرمندان دوستدار طبیعت سراسر کشور در جنگل های بولای دودانگه سمپوزیوم هنر را شروع کردند

چهارمین سمپوزیوم " هنر در طبیعت " با حضور 100 هنرمند از سراسر کشورکار خود را از امروز تا نهم شهریور در جنگل بولا دودانگه ساری آغاز کرد .
کد خبر: ۹۰۵۱۷۸۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در سمپوزیوم هنر در طبیعت ، هنرمندان با حضور در دل طبیعت با ابزار هنر به بیان مسائل و آسیب های زیست محیطی می پردازند که شعار امسال این سمپوزیوم با عنوان "من هنوز زنده ام " است .

دست اندرکاران برگزاری چهارمین سمپوزیوم هنر در طبیعت ، بحران کم آبی و به صورت ویژه تر خشک شدن چشمه ها را به عنوان محور و موضوع اصلی برنامه امسال خود قرار داده اند .

این جشنواره از ششم تا نهم شهریور در جنگل بولا واقع در ساری برپاست .

علاوه بر علاقمندان به کارهای هنری ، اساتید بنام هنرهای مفهومی نظیر نقاشی ، موسیقی ، مجسمه سازی و عکاسی در این گردهمایی حضور دارند تا سخنرانی و بحث و تبادل نظر کنند .

عبدالرضا احمدی ، دبیرسمپوزیوم "هنر در طبیعت" در خصوص علت انتخاب موضوع کم آبی برای برگزاری این گردهمایی هنرمندان گفت : با توجه به معضل جهانی و فراگیر کمبود آب و خشک شدن چشمه های آب در نقاط مختلف ، بدنبال ایجاد حساسیت در مردم و مسئولان برای این منظور بودیم که این کار را با برگزاری این گردهمایی جامه عمل می پوشانیم .

بر اساس آمار آب و فاضلاب روستایی مازندران ، میزان آبدهی چشمه های ییلاقی استان در پنج سال اخیر نصف شد و بیش از ۲۰ چشمه نیز به طور کامل خشک شد .

سالهای قبل در این سمپوزیوم به مسائل جنگل و قطع درختان ، زباله ، کشتار پرندگان مهاجر در قالب و ابزار هنر پرداخته شد .

این رویداد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار