حجت الاسلام والمسلمین سرافراز:

ولایتمداری از الزامات پیشرفت جامعه اسلامی است

نتیجه تفسیر واقعه‌ی غدیر، الگوگیری کامل از حکومت علوی و زندگی و سیره معصومان علیهم السلام در کل دنیاست.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۷۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تبریک عید سعید غدیر و گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: عید غدیر از نظر حضرت امام خمینی(ره)، از بزرگ ترین اعیاد مذهبی و عید محرومان و مظلومان جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، افزود: هدف از غدیر، عمل به دستور الهی برای تکمیل دین و اتمام نعمت های پروردگار است؛ زیرا اسلام ، رسالت و نبوت و امامت و ولایت از نعمت های خداوند بر بندگان به شمار می روند.

وی، تصریح کرد: عید غدیر، روزی است که نوع حکومت اسلامی تا آخر تاریخ بشریت و جهان هستی معین شد و پیامبر گرامی اسلام در این روز ائمه معصوم علیهم السلام را معرفی کرد.

وی با اشاره به جایگاه شخصیت ممتاز و برجسته مولای متقیان حضرت علی علیه السلام گفت:  عظمت غدیر به خاطر وجود نازنین امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است.

 این مقام مسئول در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: از نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، عید غدیر، "عیدالله الاکبر" است و ایشان غدیر را ضامن اجرای احکام اسلامی در جامعه عنوان فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز خاطرنشان کرد: بشریت، حکومت پنج‌ساله‌‌ امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام  را هرگز فراموش نمی کند و امروز نیز نظام جمهوری اسلامی که نشأت گرفته از ولایت امیر المؤمنین می باشد، باید با تلاش مسئولان و همراهی آحاد مردم به آن جایگاه واقعی برسد.

وی گفت: نتیجه‌ی درس و معنا و تفسیر واقعه‌ی غدیر،  نهادینه شدن فلسفه غدیر در سطح جامعه  و الگوگیری کامل از حکومت علوی و زندگی و سیره معصومان علیهم السلام در کل دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، با اشاره به برخی مشکلات کشور، تصریح کرد: اگر امروز نیز دولتمردان و مردم به منویات ولی امر مسلمین که نایب امام زمان و درس آموخته مکتب علوی و نهضت حسینی است، عمل کنند و تابع سیاست های کلی ابلاغی معظم له باشند، از همه سختی ها می توانیم عبور کنیم و مشکلات را از پیش پای کشور و مردم برداریم.

وی، ولایتمداری و ولایت پذیری را از الزامات پیشرفت جامعه اسلامی در هر عصر و زمانی بویژه زمان حاضر دانست که همه دشمنان اسلام و مسلمین درصدد ضربه زدن به آن هستند.

ارسال نظرات