خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، حکم ولی فقیه را «حکم الله» دانست و با اشاره به استراتژی دشمن برای شکستن قداست رهبری، گفت: در سفری به لبنان، سید حسن نصرالله برای شخص بنده بیان کرد که همه رمز موفقیت حزب الله در این است که ما در برابر امر مقام معظم رهبری اجتهاد نمی کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۲۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم ‌بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت که در موزه دفاع مقدس شهر کرمان برگزار شد ضمن تبربک به مناسبت ایام ولایت و‌ عید غدیر گفت: اولا باید شاکر نعمت ولایت امیرالمومنین (ع) به معنی واقعی بود و شکر هر نعمت ادای واقعی آن است، همچنین از خدا بخواهیم که ما را در این ولایت مداری و‌ عشق و محبت به امام علی و اهل بیت (ع) ثابت قدم بدارد.

 وی به مقام شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و بیان داشت: گرامی داشت شهیدان رجایی و باهنر تنها قدر دانی از این شهدا و مجاهدت آن‎ها نیست. بلکه پیامی دارد و پیام آن این است که الگوی پذیرفته شده رئیس جمهور و مسئولین تراز انقلاب اسلامی این شهیدانند که دارای آن ویژگیها خاص و والا بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به این که چهار ویژگی، شهیدان رجایی و باهنر را به اوج عزت رساند،  افزود: اینها الگوی مدیریت در نظام اسلامی است و همه سنگر نشینان انقلاب باید بدان عمل کنند. این ویژگیها شاخصهایی هستند که مردم ما مسئولین را با آنها ارزیابی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، اولین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر را تکلیف گرایی دانست و تصریح کرد: اولین ویژگی که در شهید باهنر و شهید رجایی به خوبی مشخص بود، تکلیف گرایی و‌تعبد به شریعت است. این دو‌ شهید افتخارشان آن بود که در تقلید و تبعیت از شریعت بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: باور‌این شهیدان بود که نابسامانیهای موجود در کشور به خاطر عمل نکردن به شریعت است. مقام معظم رهبری فرمودند: هر کجا به متن دین و به شریعت عمل کردیم، هم خدا و هم ملت از ما راضی بودند و‌ هم موفق بودیم.

وی افزود: فکر ‌نکنید مشکلات اقتصادی موجود به خاطر عمل به دین است. بلکه مشکل این است که برخی به این باور نرسیده‌اند که خدا بهترین نسخه را برای ما داده کرده است. در زندگی ما، در مدیریت ما بر مسایل سیاسی داخلی و خارجی باید مانند شهیدان رجایی و باهنر تعبد به دین داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اضافه کرد: تکلیف گرایی یعنی در هر مکانی و زمانی به دنبال این باشیم که مطالبه خداوند از ما چه است. آن را بفهمیم و به آن ‌عمل کنیم. تکلیف گرایی مبتی بر تکلیف شناسی است و ‌کسی که بصیرت نداشته باشد نمیتواند به تکلیف خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، به دومین ویژگی ویژگی شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: دومین ویژگی‌ ولایت مداری است. نه در شعار و تعارفات که در معنای واقعی باور این دو شهید بود که حکم ولی فقیه حکم الله است.

وی با نقل خاطره ای از سفر به لبنان، گفت: در سفری به لبنان، سید حسن نصرالله برای شخص بنده بیان کرد که همه رمز موفقیت حزب الله در این است که ما در برابر امر مقام معظم رهبری اجتهاد نمی کنیم. رجایی و باهنر هم به این مساله اعتقاد داشتند و این موضوع را از مکتب امام‌حسین(ع) فرا گرفته‌ بودند که زمانی که با ولی خدا حرکت می‌کنیم سوال و نافرمامی معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: حضرت عباس(ع) فرمود: من تنها یک چیز را انتخاب می‌کنم و آن با حسین (ع) بودن است و‌ می‌بینیم که از مکه تا کربلا یک‌سوال و یک اعتراض نسبت به مولای خود نمی‌کند. ما هم باید از این مساله درس بگیریم و متوجه شویم که در نظام جمهوری اسلامی هیچ یکی از مسوولین غیر از رهبری سیاست گذار نیستند و این نظام یک رهبر دارد و‌ همه باید از ولی فقیه ‌فرمانبری مطلق داشته باشند.

وی در ادامه افزود: ما به خیلی از مسلمانان صدر اسلام انتقاد داریم که چرا قدر شناس غدیر نبودید؟ چرا قدر شناس ولایت نبودید، علی (ع) را کنار گذاشتند و از علی محروم شدن نبود بلکه از اسلام ناب محروم‌ شدن بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: ما باید از آنچه صدر اسلام رخ داده است عبرت بگیریم و امروز قدر شناس نعمت ولایت امیر المومنین و ولایت فقیه باشیم. قدر شناسی از این نعمت در فهم درست از تدابیر و‌درک‌ درست از فرمانهای رهبری و ‌فرمانبری درست است. ولایت فقیه زمینه ساز ظهور و‌ حاکمیت امام عصر است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در ادامه به تحلیل دشمنان از وضعیت ملل مسلمان پرداخت و بیان داشت: دشمنان اسلام از انواع ملل مسلمان این گونه تحلیل دارند که وضعیت مسلمانان در سه حالت میتواند باشد که اولین آن امت بی ولایت است. همچون عربستان؛ مسلمانان در این وضعیت نه که خطری برای دشمنان ندارند که  گاو شیر ده برای آنها می‌شوند و هزینههای جنگ طلبیشان را فراهم می‌کنند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: امت بی ولایت حیات ندارد. آری امتی که حیات ندارد برای دشمنان خطر هم ندارد.

وی، به دومین وضعیت مسلمانان اشاره کرد و گفت: دومین وضعیت این است که امام باشد، اما امت نداشته باشد. مانند تاریخ ۲۵۰ ساله ائمه‌ معصومین (ع). امام بی امت قدرت ندارد. وضعتی همچون وضعیت امیرالمومنین (ع) که باید بگویم ذکر مصیبت علی (ع) شمشیر ابن ملجم‌ نبود، آنچه علی (ع) را شکست، پیمان شکنیها و عدم استقامت یاران بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در رابطه با سومین وضعیت گفت: گزینه سوم همراهی امام و امت است و نمونه آن انقلاب اسلامی است که برای اولین بار نظام اسلامی چهل ساله می‌شود. امت متصل به ولایت شکست ندارد. دشمنان این طور نتیجه می‌گیرند که برای شکستن انقلاب باید پیوند ولایت و امت را بشکنیم و‌ قداست رهبری را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود ویژگی سوم شهیدان رجایی و باهنر را در خدمتگزاری به مردم دانست و افزود: ویژگی سوم روحیه خدمتگزاری به مردم در این دو شهید است. امروز خیلیها شعار مردم می‌دهند، اما رجایی در عمل نوکری مردم را نشان داد. رجایی اهل تجمل گرایی و خود بینی نبود. رجایی و باهنر باورشان این بود که بهترین عبادت خدمت به بندگان خدا است. این ریشه در معارف دینی ما دارد. مرحوم آیت الله مشکینی فرمود من در مستحبات اسلام تطور زیادی داشتم، اما هیچ یک از مستحبات به زیارت امام حسین (ع) و خدمت به خلق نمیرسند. رجایی و باهنر این را باور کرده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی به ویژگی چهارم شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ویژگی‌چهارم روحیه استکبار ستیزی و نرمش نشان ندادن در برابر شیاطین بود. این ویژگی بزرگی است که دین به ما آن را آموخته است. ایستادگی شهید رجایی در سازمان ملل و خطبههای طاغوت شکن باهنر فراموش شدنی نیست.

وی در پایان گفت: ما باید متوجه شویم که انقلاب ما خدا، رهبری و مردمی دارد که همه موفقیتها به این سه باز می‌گردد. ممکن است استکبار دردسرهایی ایجاد کند، اما به لطف الهی انقلاب اسلامی همچون گذشته مشکلات را پشت سر میگذارد.

ارسال نظرات