نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد : در دوران دفاع مقدس بزگترین جهاد و مبارزه در میدان و ایثار و جان نثاری بود ولی جهاد کبیر راهبرد قرآن در برابر جنگ نرم و فتنه دشمنان است و اگر درست تبیین و آیات در این خصوص تفسیر شوند خواهیم دید که جهاد کردن در برابر فتنه جهاد کبیر است ولی جهاد در برابر حمله دشمن جهاد اصغر است .
کد خبر: ۹۰۵۱۷۲۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در جمع پاسداران سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت : ولایت نعمتی است که از آن بزرگتر وجود ندارد و از این نعمت کسی برخوردار نمی گردد مگر با توفیق الهی و باید این توفیق را از خداوند درخواست کرد .

وی گفت : حضور در جمع شما کرمانی ها خاطرات دوران دفاع مقدس و لشکر 41 ثارالله و مجاهدت های دیگر رزمندگان استان در صحنه های مختلف را برای من تداعی می کند وامیدوارم خداوند همه آن ها را بپذیرد .
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد : امروزه مقام معظم رهبری بصیرت دینی را از همه سپاهیان مطالبه دارند که باید به آن بپردازند و یکی از الزامات دینداری استواری و ثابت قدم بودن در معرفی مومنین واقعی و صادق  و  به تعبیر قرآن دارای روحیه جهادی و همواره در مبارزه بودن است .
حاج صادقی با بیان این که جهاد از الزامات ایمان واقعی است ، افزود : پاسداران همواره در جهاد و مبارزه هستند و جهاد در همه شرایط از الزامات قطعی قرآن است .
وی ادامه داد : برای تاکید ناپذیری جهاد 2 نکته احساس می شود و جهاد بهترین عامل غربال کردن انسانهاست و از سوی دیگر جهاد محک زدن انسان هایی است که شعار ایمان می دهند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که جهادهمواره در زندگی مومن وجود دارد و تعطیلی ندارد ، عنوان داشت : انسان ها همواره با جهاد در حال امتحان ایمان خود هستند و وجود دائمی دشمن سبب می شود تا جهاد همواره باشد زیرا جبهه حق همواره دشمن دارد و شیاطین هستند که به جبهه حق حمله می کنند .
حاجی صادقی توضیح داد : تا این انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد و پیروی از ولایت علی ابن ابیطالب (ع) و اسلام ناب است نمی توان با استکبار درگیر نبود و جنگ همواره وجود دارد .
وی تشریح کرد : جهاد همواره در زندکی انسان و متناسب با نوع حمله دشمن متوجه حق وانقلاب اسلامی می شود و جهاد قرآنی تعریف می شود .
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد : در دوران دفاع مقدس بزگترین جهاد و مبارزه در میدان و ایثار و جان نثاری بود ولی جهاد کبیر راهبرد قرآن در برابر جنگ نرم و فتنه دشمنان است و اگر درست تبیین و آیات در این خصوص تفسیر شوند خواهیم دید که جهاد کردن در برابر فتنه جهاد کبیر است ولی جهاد در برابر حمله دشمن جهاد اصغر است .
حاجی صادقی جهاد کبیر را با پنبه سر بریدن افراد دانست و گفت : در جهاد کبیر دشمن با دستمال مخملی هم نمی تواند شما را تسلیم خود کند ؛ دشمن همواره به دنبال تحمیل اراده خود به ملت اسلامی است و این کار را از طریق فتنه ها انجام می دهد و جهاد در این زمینه دشوار تر است .
وی بیان کرد : قرآن برای مومنین واقعی دو ویژگی را معرفی می کند و می گوید آن هایی که اهل ایمان و استقامت هستند هیچ ترس و نگرانی به آینده ندارند و در هر صورت خود را پیروز می بینند و بر این خدا باوری پایبند هستند. 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واقعه غدیر خم افزود : غدیر حادثه کوچکی نبوده و خطبه پیامبردر غدیر محدود به "من کنت مولا و هذا علی مولا" نمی شود بلکه من تا کنون خطبه ای به طولانی و باعظمتی در توحید ، هدایت و اتمام حجت برای مردم ندیده ام .
حاجی صادقی خاطر نشان کرد : شایسته است ما در سپاه پاسداران خطبه غدیر را تدریس کنیم زیرا پیامبر اکرم (ص) به صراحت بیان کرده اند که هیچ راه هدایتی جز تمسک به ولایت وجود ندارد و اگر کسی از ولایت جدا شود مورد غضب خداوند قرار می گیرد.
وی اضافه کرد : در خطبه غدیر پیامبر چندین بار بیان می کند که من علی را نصب نمی کنم و این دستور و اراده الهی است ولی شبهات علمی سبب می شود که مسلمانان از غدیر فاصله بگیرند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد : ما امروز با افر ادی مواجهه هستیم که درک نمی کنند و دچار شبهه شده اند و از سوی دیگر برخی افراد نیز با ولی فقیه مشکلی ندارند و می خواهند اساس انقلاب و ولایت را از بین ببرند .
حاجی صادقی گفت : امروز وظیفه ماست که مواظب اعتقاد خود ، خانواده و جامعه باشیم زیرا دشمن با ایجاد شبهه می خواهد ما را در میدان فکری بلغزاند .
وی افزود : مومن بدون جهاد نمی شود و جهادگری پاسدار مضائف تر است و خداوند می فرماید کسانی می توانند اهل این دو جهاد بوده و در آن ها موفق باشند که اهل جهاد سوم باشند و شرط جهاد کبیر و جهاد اصغر این است که در مبارزه با خود و نفس سرکش مغلوب نشده باشیم .
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد : پاسداری شغل نیست، پاسداری یک عبادت بی نظیر است و شرط آن جهاد اکبر است و پاسدار باید نفس خود را مالک باشد ونسبت به دنیا ارباب و دنیا را به استخدام خود درآورد .
حاجی صادقی افزود : جهاد اکبر یعنی آزادی، حریت، رهایی از سلطه نفس شیطانی و این چیزی است که ما لازم داریم و در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت .
وی گفت : در دفاع مقدس برخی رزمندگان مردانه ایستادند و جنگ مرد می خواست ولی متاسفانه هیچ هنری تاکنون عظمت دوران دفاع مقدس را به خوبی نشان نداده است .
انتهای پیام/
ارسال نظرات