خبرهای داغ:
دبیر ستاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در ویژه برنامه غدیر در مسجد شهدای مراغه با اشاره به نقش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی گفت: غدیر هویت، واقعیت و شناسنامه تشیع در جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۱۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

غدیر هویت، واقعیت و شناسنامه تشییع در جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن کاملی فر افزود: برای شناخت اسلام واقعی و ناب محمدی(ص) باید غدیر را برای نسل های آینده تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه همه مشکلاتی که گریبانگیر شیعه شده نتیجه بی توجهی به غدیر است ادامه داد: دست هایی از سوی نظام سلطه در طول تاریخ سعی داشته اند زمینه ای برای فراموشی فرهنگ غدیر فراهم کنند.
حجت الاسلام کاملی فر اضافه کرد: اگر برخی شیعیان در این زمینه قصور نمی کردند و غدیر را به خوبی در جامعه تبیین و تفهیم می کردند هرگز واقعه غمبار کربلا به وجود نمی آمد.
وی گفت: غدیر تنها برای شناسایی امامت حضرت علی(ع) نبوده بلکه در این واقعه عظیم، پیامبر اسلام(ص) بحث امامت و ولایت و امامت دوازده امام معصوم(ع) را در خطبه غدیر بیان کردند که از این میان  فقط 20 شاخص مهم
در خصوص امام زمان(عج) در این خطبه بیان شده است.
حجت الاسلام کاملی فر غدیر را تفسیر بسیاری از آیات قرآنی  دانست و افزود: براساس احادیت معتبر نبوی، با علی(ع) کسی دشمن نمی شود مگر اینکه انسان کینه توزی باشد و با  علی(ع) کسی دوست نمی شود مگر اینکه انسان مومن و خالصی باشد.
وی پیام  غدیر را مسئله امامت و ولایت و پیروی از ولایت عنوان کرد و گفت: غدیر مسئله تاریخ و گذشته نبوده بلکه امروز و فردای و حاکمیت جهان اسلام است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا به پیام تاریخی امام (ره) که ولایت فقیه استمرار انبیاست  اشاره کرد و افزود: پیروی از امامت و ولایت، پیروی از ولی فقیه و استمرار غدیر است.
حجت الاسلام کاملی فر ادامه داد: امروز به برکت ولی فقیه و حاکمیت ولایت میلیون ها شیعه آماده برای جانفشانی در راه مکتب اسلام  و دفاع از حرم ال الله  هستند.
وی اضافه کرد: به برکت ولایت فقیه و درک غدیر، باید غدیر را مانند عاشورا، عاشورایی و اربعینی را در جامعه اسلامی برگزار کنیم زیراکه ریشه عاشورا در غدیر بوده و آن تیری که به گلوی حضرت علی اضغر (ع) خورد در غدیر رها شده بود.
حجت الاسلام کاملی فر گفت: مشکلات و گرفتاری های مردم و جامعه نه براساس تحریم ها بلکه جنگ روانی دشمن در جامعه ماست.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند با ایجاد  مشکلات در معیشت مردم قدرت دفاعی و موشکی ما را زیر سئوال برد افزود: براساس  فرمایش رهبری مشکلات ما با مدیریت جهاد و انقلابی مرتفع خواهد شد.

ارسال نظرات