دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیته‌ای درباره سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و مدارس تیزهوشان در این شورا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۶۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات هشتصد و یازدهمین جلسه این شورا، اظهار داشت: دستور اصلی جلسه رسیدگی به موضوع سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و مدارس تیزهوشان بود که معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گزارشی در این رابطه ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به ضرورت رسیدگی به این موضوع و اصلاح و به روز رسانی اساسنامه آنها و ادغام تلاشی که در مدارس سمپاد و باشگاه دانش پژوهان‌جوان باید انجام شود، پیشنهاداتی را در این راستا مطرح شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد کمیته‌ای متشکل از وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با حضور دکتر حداد عادل و به مسئولیت دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و با جمع بندی پیشنهادات تا هفته آینده، اساسنامه مشترک نهایی را آماده و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا ارائه دهد.

وی افزود: در این جلسه همچنین گزارش وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مورد پرونده‌های بررسی شده در هیئت‌های تخصصی رسیدگی به پرونده‌های مربوط به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان در مسائل علمی، آموزشی و تخصصی در یکسال گذشته ارائه شد و اعضای شورا پیشنهادات خود را برای بهتر شدن فعالیت‌ها و تسریع در رسیدگی‌ها مطرح کردند.

مخبر دزفولی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیئت‌های تخصصی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و به این موارد تخصصی رسیدگی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب اضافه کرد: همچنین با عنایت به اینکه شورایعالی انقلاب فرهنگی در گذشته مصوبه‌ای در خصوص اعطای اختیارات به حوزه علمیه قم در زمینه اعطای مدارج علمی و راه اندازی نشریات و انجمن‌های علمی و مجلات علمی- پژوهشی داشت، و در این راستا حوزه علمیه خراسان نیز با توجه به گستردگی، وسعت و استقلال خود درخواستی را ارائه کرده بود.

وی افزود: این درخواست در شورای معین شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به دلیل آنکه براساس آئین‌نامه در زمان مقرر به آن ایراد و اشکالی مطرح نشد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شده که ابلاغ خواهد شد.

 
ارسال نظرات