امضای تفاهم نامه بین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان بسیج مهندسین صنعتی
تفاهم نامه مشترکی بین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور با هدف هم‌افزایی در مدیریت بهینه بازار و سازماندهی و همکاری نیروهای داوطلب مردمی امضا شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۵۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش  سرویس سازمان بسیج مهندسین صنعتی خبرگزاری بسیج،  جلسه امضای این تفاهم نامه با حضور دکتر سیدمحمود نوابی معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دکتر علی اصغر شهبازی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی روز سه شنبه در محل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

نوابی در این مراسم هدف از امضای این تفاهم نامه را هم‌افزایی نیروها در این زمینه و جلوگیری از موازی کاری اعلام کرد و گفت: سپاه و بسیج همواره در حوزه‌های مختلف سازندگی ایفای نقش کرده‌اند. بنابراین طی مذاکراتی که در گذشته با سازمان بسیج مهندسی صنعتی صورت گرفت، تفاهم نامه‌ای تنظیم شد که موجب کارایی بیشتر به خصوص در زمینه فعالیت های نظارتی خواهد شد .

وی در ادامه با تاکید بر همکاری بین قوا در این شرایط اضافه کرد: این تفاهم نامه موجب می‌شود بخشی از نیروی مورد نیاز برای انجام عملیات‌های کشف احتکار در اختیار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار بگیرد تا این سازمان وظایف خود را در این حوزه به نحو مطلوب تری انجام دهد.

در ادامه این جلسه، علی اصغر شهبازی در رابطه با هدف این تفاهم نامه گفت: دشمن در شرایط فعلی جنگ ترکیبی علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده است که لازمه مقابله با آن بیش از هر زمانی همدلی میان قواست.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی افزود: اگر مردم مسئولان کشور را در حال تلاش برای بهبود شرایط مشاهده کنند به آینده امیدوار شده و نسبت به مسئولان اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد. در واقع وظیفه بسیج هم به عنوان یک سرمایه اجتماعی کمک به کارآمدی دستگاه ها با استفاده از نیروهای مردمی است.

شهبازی در ادامه هدف تفاهم نامه فعلی را تلاش برای امیدوار کردن مردم به آینده اقتصادی کشور دانست و افزود: بسیج در کنار دولت است و با همه قوا اعلام آمادگی می کند.

مهم ترین مفاد تفاهم نامه دوجانبه میان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج مهندسین صنعتی

به موجب تفاهم نامه منعقد شده بین دو سازمان ، همکاری و تشریک مساعی در فرایند مدیریت ، کنترل و نظارت بر بازار با محوریت حمایت از تولید داخل ، مقابله با تخلفات اقتصادی و صنفی و مبارزه هدفمند با قاچاق کالا و فراهم نمودن بسترهای مناسب برای ایجاد فضای مطلوب کسب و کار در حمایت توامان از جریان تولید ، مصرف و همکاری به منظور رصد ، کنترل و نظارت بر بازار صورت خواهد گرفت.

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این تفاهم نامه نسبت به اجرای سریع دوره های آموزشی کاربردی برای فعالیت نیروهای معرفی شده از سوی سازمان بسیج ، صدور احکام انجام ماموریتهای بازرسی برای نیروهای معرفی شده ،ایجاد زمینه‌های لازم برای فعالیت نیروهای مذکور درسطح ملی ناظران افتخاری و اپراتورهای 124 و در اختیار قرار دادن امکانات خودرویی و ملزومات اداری و عمومی برای انجام ماموریت ‌از سوی سازمان بسیج مستضعفین را متعهد شده است.

 

 

 
ارسال نظرات