غدیر در سیره ائمه معصومین و در لسان نبی مکرم اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به طوری که رسول خدا(ص) از آن به عیدالله اکبر یاد کرده اند.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۳۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام اسماعیل زمانپور در جمع فرماندهان بسیج فرخشهر و در حاشیه جلسه عید غدیرگفت: ما هیچ روزی را از حیث عظمت، کرامت، معنویت، قداست و اولویت مثل غدیر نمی بینیم.

وی، ادامه داد: اینکه امیرالمومنین(ع) فرمودند بهترین روز عمر من غدیر بود نه از این جهت که بخاطر خلافت و جانشینی باشد چراکه مسئله خلافت حتی در حدیث «دار» که طبق تمام مصادر عامه در ذیل انذار اقربین و دعوت خویشاوندان پیامبر آمده، مطرح بوده است. اهل سنت این حدیث را به طور متواتر قبول دارند که آن روز پیامبر، دست امیرالمومنین(ع) را بالا گرفته و  فرمود «أَنْتَ أَخِی وَ وَصِیِّی وَ وَارِثِی لَحْمُکَ مِنْ لَحْمِی وَ دَمُکَ مِنْ دَمِی»، لذا در غدیر اینکه ۱۲۰ هزار جمعیت سه روز متوال معطل شوند صرف اعلام جانشینی نیست.

زمانپور در پایان تصریح کرد: روایت داریم که امام صادق(ع) می فرمایند: کسی که در روز غدیر اطعام دهد مثل این است که هزارهزار صدیق و پیامبر و وصی را در یک مجلس پذیرایی کرده است.

ارسال نظرات