کارخانه حجاب شهرکرد تنها کارخانه تولید کننده چادر مشکی ایران با ظرفیت تولید 10 میلیون متر مربع در سال و با سرمایه گزاری بیش از 1000 میلیارد ریال می باشد.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۲۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، کارخانه حجاب شهرکرد تنها کارخانه تولیدکننده چادر مشکی ایران با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون متر مربع در سال و با سرمایه گزاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.
از موانع و مشکلات موجود این کارخانه می‌توان به واردات چادر مشکی در حدود سالانه ۶۰ الی ۷۰ میلیون دلار از کشور‌های چین و اندونزی و کره جنوبی، عدم شناخت کافی مردم در خصوص تولید چادر مشکی ایرانی به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان، عدم اطمینان کافی به تولید چادر ایرانی با وجود کیفیت خوب محصولات و نیاز بازار مصرف به پارچه چادر مشکی در کشور حدود ۹۰ میلیون متر مربع در سال که عمده بازار کشور از طریق واردات تامین می‌گردد و عدم حمایت کافی از طرف نهاد‌های مالی اشاره کرد.
در حال حاضر عمده‌ترین مشکل واحد‌های تولیدی موجود کمبود سرمایه در گردش و رکود حاکم در بازار است. ضمنا با توجه به شرایط فعلی واردات نخ مصرفی با مشکلاتی مواجه است که در صورت تولید این محصول در داخل بخشی از مشکلات مرتفع خواهد گردید.
 
 
برای مشاهده فیلم بر روی تصویر زیر کلیک کنید
ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون متر مربع چادر مشکی در کارخانه حجاب شهرکرد
ارسال نظرات