برای هشتمین سال متوالی به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور واقعه غدیرخم در روز عیدسعید غدیرخم بازسازی و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۳۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهارکرد: در واقعه غدیر، پیامبر گرامی اسلام (ص) با برگزیدن حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد، برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد.

سرهنگ سیدعلی اکبرحسینی گفت: ستاد بزرگداشت این روز بزرگ با اهتمام نیروی مقاومت بسیج نیشابور وهمکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان آغاز به کار کرد و این نمایش واره بصورت میدانی ودر منطقه‌ای دوهکتاری با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند به اجرا در خواهدآمد و هنرمندان بسیجی نیشابورتمرین این کار را آغاز واجرایی نمودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گرامیداشت واقعه غدیرخم به عنوان روز بزرگ و تاریخ ساز در مکتب اسلام عید غدیرخم و آغاز ولایت حضرت علی (ع)، سرآغاز یک تحول عظیم و ماندگار در تاریخ اسلام است.

حسینی یادآورشد:کار تحقیقاتی توسط کارشناسان هنری و مذهبی پیرامون روز غدیر خم و اتفاقات پیرامون آن انجام شد و درنهایت واقعه غدیرخم به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تاریخ اسلام و به خصوص تشیع علوی برای هفتمین بار بصورت میدانی در شهرستان نیشابور بااجرای نمایش وبازسازی و به صورت نمادین برگزارمی شود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان نیشابور تصریح کرد: این مراسم در روز پنج شنبه ۸ شهریور ساعت ۹ صبح در انتهای بلوار شهید سردارنورعلی شوشتری (جاده باغرود) بالاتر از فرودگاه آموزشی نیشابور ویژه عموم مردم برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها