خبرهای داغ:
استاندار سمنان بابیان محصولات کشاورزی میامی را می‌توان به برند جهانی تبدیل کرد، گفت: با تحقق مرزهوایی شاهرود می‌توانیم محصولات را با کمترین زمان صادر و اقتصاد منطقه را رونق دهیم.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۲۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،سید شهاب‌الدین چاوشی ظهر دوشنبه در آیین افتتاح هم‌زمان پروژه‌های میامی در چهارمین روز هفته دولت بابیان اینکه عبور سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از این خطه فرصتی برای رونق اقتصادی است، ابراز داشت: باید از نگاه‌های محلی پرهیز و افق دید خود را بلندتر کنیم.

وی شیخ حسن جوری را از جمله مفاخر مدفون‌شده در شهرستان میامی دانست و با ابراز تاسف از اینکه وی را کمتر شناخته‌ایم، گفت: احصاء این موقعیت‌ها می‌تواند ما را از بن‌بست محرومیت خارج کند.

چاوشی شناخت سردمداران نهضت قیام سربداران در مبارزه با ظلم را ضروری دانست و افزود: باید با بررسی در سوابق تاریخی منطقه خود دارالمرحمه‌ای که برای استان لقب داده‌شده است را احیا کنیم که یکی از راه‌های آن تکریم زائران عبوری از این خطه به شمار می‌رود.

محصولات کشاورزی میامی برند جهانی​ شود

استاندار سمنان بابیان اینکه در این راه طولانی عبور زائران باید فرصت‌هایی را ایجاد کنیم تا حتی یک زائر را بتوانیم از آسیب مصون نگه‌داریم، ابراز داشت: هیچ فضلیتی از این بالاتر نیست که رنج سفر را برای زائران کاهش دهیم که از جمله اقدامات موثر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها است.

چاوشی در ادامه تصریح کرد: انتظار جدی از فرماندار و شهردار میامی برای جلوگیری از خسارت به زائران امام رضا (ع) ایجاد نهضت همگانی است تا با ایجاد زائرسرا و استراحتگاه بتوان محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی را به فروش رساند لذا باید هویت فرهنگی دارالمرحمه را احیا کنیم و همه مردم را در این امر شریک بدانیم.

وی افزود: در میامی می‌توان محصولات کشاورزی را به برند جهانی تبدیل کرد و با تحقق مرز هوایی شاهرود می‌توانیم محصولات را با کمترین زمان ممکن به کشورهای خارجی صادر و اقتصاد خود را رونق دهیم، لذا نباید میامی را به عنوان یک شهر کوچک ببینیم، پس امکان توسعه بیش از این وجود دارد و این مستلزم همراهی یشتر مردم و مسئولان است.

افتتاح ۹۴ پروژه در میامی

استاندار سمنان بابیان اینکه سرمایه‌گذار نباید احاساس کند که میامی منطقه محروم است، ابراز داشت: باید شوراهای اسلامی شهر و روستا سرمایه‌گذارها را شناسایی و برای حضور در میامی دعوت کنند و نباید اجازه داد تنگ نظری‌ها آن‌ها را فراری دهد، توسعه نیازمند فرهنگ مدارا است لذا دولت منابع تسهیلات ارزان قیمت با نرخ قرض‌الحسنه را در اختیار قرار داده است اما فرمانداران آنچنان که باید آگاهی به روستاییان نداده‌اند پس باید این فرصت را غنیمت شمرد.

چاوشی در ادامه با یادآوری اینکه ۹۴ پروژه بااعتباری معادل۴۰ میلیارد تومان در میامی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان شده است که نشان می‌دهد فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که اگر به‌درستی شناسایی شود می‌تواند به یک فرصت اقتصادی تبدیل شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد معدنی میامی طی بازه تاکید کرد و گفت: ما نمی‌خواهیم صنایع معدنی دستخوش فروش غیر عادلانه قرار می‌گیرد لذا باید ارزش‌افزوده و کارخانه‌های فراوری محصول در این منطقه ایجاد کنیم  تا بیکاران از شهرهای دیگر برای کار به میامی مراجعه کنند پس برای تحقق این گام باید نگاهمان فرا محلی باشد.

لزوم هدفمندسازی طرح های اشتغال زایی روستایی

استاندار سمنان بابیان اینکه وظیفه اصلی دولت برقراری نظام و امینت بوده و ایجاد شغل و سرمایه‌گذاری بر عهده خود مردم است، ابراز داشت: ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ها و طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی منظور شده است اما برخی طرح‌ها هدفمند نیست و به ایجاد اشتغال ختم نمی‌شود.

چاوشی در ادامه تصریح کرد: دهیاران و شوراها باید در حوزه اشتغال روستایی بیش از پیش فعال شوند و فرمانداران نسبت به آگاهی بیشتر مردم در نحوه دریافت تسهیلات مناسب کوشا باشند و ظرفیت‌های روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند را شناسایی و برای شکوفایی آن‌ها تلاش کنند.

وی افزود: معتقدیم در میامی ظرفیت‌های توسعه بیش از پیش وجود دارد و نباید به این منطقه محروم گفت، لذا امروز باید به دنبال احصاء فرصت‌ها و تبدیل آن‌ها به رونق اقتصادی باشیم که قطعا امکان این توسعه در این شهرستان دور از انتظار نخواهد بود.

ایران در برجام به دنبال صلح است

استاندار سمنان همچنین در بخش دیگر صحبتهای خود بابیان اینکه امروز عده‌ای در دنیا به دنیال تحریک سایر کشورها علیه ایران هستند، ابراز داشت: آمریکایی‌ها از همان ابتدا در موضوع برجام سخت پای میز مذاکره آمدند، اما هنر دیپلماسی توانست اتحاد اروپا و آمریکا و موج ایران هراسی را در هم بشکند.

چاوشی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانست در شرایطی که اسرائیل و عربستان و برخی افرادی که عمق ماجرا را نمی‌فهمیدند حرف خود را در دنیا به کرسی بنشاند و به دنیا اثبات کند که در برجام به دنیال نابودی بشریت نیستیم بلکه خواهان صلح و امینت هستیم.

وی سیاست را علم پیچیده‌ای دانست و تاکید کرد: طوری رفتار کردیم که هرکسی در کوچه و خیابان فکر می‌کند یک سیاست‌مدار است و این‌یکی از آسیب‌های جدی محسوب می‌شود، مشکلات امروز ما از فقر فرهنگی ناشی می‌شود که برای گسترش اندیشه اسلامی باید در وهله نخست توسعه فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها