فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: اسلام عزیز در بخش مسائل تربیت و سلامت و بهداشت از همان بدو تولد و حتی قبل‌تر از آن برنامه دارد.
کد خبر: ۹۰۵۱۴۱۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در مجمع بسیج پزشکی استان یزد با تأکید بر اهمیت و جایگاه بهداشت و سلامت در دین اسلام گفت: یکی از نام‌های خداوند سلام است، سلام همراه با سلامت؛ یعنی یکی از نام‌های خداوند سلامت و در واقع شفا و درمان است.

سردار فتح‌الله جمیری افزود: ما معتقدیم سلام سلامتی می‌آورد، چون نام خداست و خدای ما نام خودش را سلامت گذاشته است. این ارزش و جایگاه بحث پزشکی ما را می‌رساند.

وی ادامه داد: ما چنین دینی داریم که وقتی همدیگر را می‌بینیم با این لفظ همدیگر را صدا می‌کنیم و به هم سلام می‌کنیم. این ارزش کار اسلام است و ما در عملکرد رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) جا‌های مختلف این را می‌بینیم و این باعث افتخار ماست.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: اسلام عزیز در بخش مسائل تربیت و سلامت و بهداشت از همان بدو تولد و حتی قبل‌تر از آن برنامه دارد.

جمیری تأکید کرد: در جهان همتایی برای اسلام وجود ندارد، اما ما نتوانسته‌ایم زیبایی‌های دین‌مان را به ویژه در بخش بهداشت و سلامت به جهان معرفی کنیم. وگرنه به نظر من اگر این‌ها را در دنیا بخوبی معرفی کنیم اثرش از بمب هسته‌ای هم بیشتر است.

وی یادآور شد: ظرافت‌هایی در دین اسلام وجود دارد که البته در اذهان همه شما است و -اگر قرار باشد آن‌ها را بیان کنید زیباتر و رساتر از من بیان می‌کنید- این ظرافت‌ها را باید ترویج کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: اسلام به مسئله بهداشت و سلامت تأکید زیادی کرده و من فکر می‌کنم کمتر موضوعی باشد که در اسلام تا این میزان تأکید و بحث شده باشد و اینقدر مورد توجه خداوند باری تعالی و قرآن مجید باشد.

جمیری خاطرنشان کرد: این شعار‌هایی که امروزه در مجموعه سازمان ملل در بحث بهداشت و درمان وجود دارد هرچند شعار‌های زیبایی است، اما این‌ها جزئی بسیار کوچک و ناقص از آن چیزی که اسلام عزیز مورد تأکید قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی بسیج پزشکان در کمک به محرومان گفت: این هم‌افزایی و همدلی که در مجموع بسیج پزشکی وجود دارد واقعا صحنه‌های زیبایی را خلق کرده و جای ستایش دارد و‌ای کاش این هم‌افزایی همه جا وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: من در نشستی که در سپاه برای بیمارستان صحرایی بود این را خدمت دکتر میرجلیلی عرض کردم که ما خدمات صادقانه می‌دهیم نه تنها به مجموعه عزیزان در استان یزد بلکه به کسانی که از بیرون استان می‌آیند و حتی اتباعی که در مجموعه استان حضور دارند هم خدمات می‌دهیم.

جمیری اضافه کرد: من گفتم اگر ما می‌خواهیم به اتباع افغانستانی خدمات بدهیم باید خدمات‌دهی آبرومندانه باشد، باید این خدمات به گونه‌ای باشد که خدای ناکرده آن‌ها احساس تحقیر نکنند. گفتم اگر قرار است این‌ها را جدا کنیم در بیمارستان صحرایی و در جای مشخصی ویزیت بشوند سطحش با بقیه باید یکی باشد.

وی تأکید کرد: ما برای کارهایمان پیوست فرهنگی می‌خواهیم. الحمدالله کاری که داریم می‌کنیم پر از بحث‌های ارزشی و فرهنگی است، اما باید یک پیوست فرهنگی برای کار‌های مشترک‌مان داشته باشیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد همچنین اظهار داشت: من از مجمع استانی درخواست می‌کنم که نشست‌هایی هم داشته باشند و در آن‌ها به تحلیل داده‌هایمان بپردازیم و برای پیش‌بینی و پیشگیری هم از این داده‌ها بهره ببریم.
ارسال نظرات