خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد

برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان/ باید از موازی‌کاری پرهیز کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور با محوریت همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۹۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان/ باید از موازی‌کاری پرهیز کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا درویش نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی هنری آوینی برگزار شد، اظهار داشت: در طی چهل و اندی روز کارهایی را انجام دادیم که یکی از آنها بررسی مشکلات انجمن های فرهنگی، هنری است.

وی با بیان اینکه بار تصدی‌گری و تصدی‌گرایانه به شهرستان‌ها واگذار و مجوز کنسرت‌ها به شهرستان‌ها محول شده است، گفت: دیگری بحث درون سازمانی است که مشکلات خود اداره بود که بسیاری از آنها حل شد و شرایط بهتری را برای کارمندان رقم زدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: در حوزه مطبوعات نیز پیگیری کاغذ و یارانه بود که هزینه‌ها طی چند روز آینده در حساب افرادی که در سامانه خانه مطبوعات عضو هستند، واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مطبوعات غرب کشور با محوریت همدان برگزار می‌شود که قرار است با خانه مطبوعات تعامل حاصل شود تا این جشنواره با دستاوردهای خوبی برگزار شود.

درویش‌نژاد در خصوص جشنواره فیلم مستند کشورهای اسلامی گفت: این جشنواره در همدان برگزار می‌شود و در این خصوص با تفاهم‌نامه پیش نویس در شهرداری به توافق رسیدیم، همچنین برگزاری گذرگاه فرهنگ و هنر در پیاده راه و از جمله مواردی که در تفاهم‌نامه قید شده ایجاد بازارچه کتاب، جمعه بازار کتاب و ایجاد پاتوق کتاب است.

وی در خصوص بازسازی مجتمع بوعلی افزود: مجتمع بوعلی سینا باید احیاء شود و به پویایی برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان همدان در خصوص عجین شدن با مطبوعات تاکید کرد: معتقد هستم با مطبوعات عجین شویم چراکه جامعه پویا جامعه‌ای است که با اهالی رسانه هم‌افزایی داشته باشد؛ ما نباید از رسانه هراس داشته باشیم و رسانه را باید جزء اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی بدانیم.

وی در خصوص جشنواره تئاتر استانی گفت: این جشنواره از 10 الی 13 شهریور در شهرستان بهار برگزار می‌شود که 10 تئاتر روی صحنه می‌رود.

درویش‌نژاد ابراز داشت: همچنین جشنواره‌ای در حوزه فیلم و عکس از 15 تا 17 شهریور در ملایر برگزار می‌شود و امروز بعد از ظهر نیز رونمایی از کتاب 8 مؤلف رزنی ساعت 17 در رزن را داریم.

وی افزود: جشنواره فیلم کودک نیز از 10 تا 14 شهریور در سینمای شهید آوینی  برگزار می‌شود و رویداد دیگر برپایی نمایشگاه کتاب همدان است که در آبان ماه انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان داشت: اجرای برنامه فرهنگ بر عهده فرهنگ و ارشاد است مردم همدان نیاز به شادی دارند، اصالت با شادی است، ما شادی‌ها را باید در چارچوب قوانین تعیین کنی؛ ما نیاز به تخلیه روانی داریم؛ با اجرای کنسرت‌ها مشکلی نداریم و در پی این هستیم که شادی مردم بیشتر شود چراکه یک جامعه پویا با شادی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای کارهای فرهنگی 7 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که از این میزان 700 میلیارد تومان مربوط به اداره ارشاد است.

درویش‌نژاد با بیان اینکه ما باید از موازی‌کاری پرهیز کنیم و با دستگاه‌ها تعامل داشته باشیم،گفت: ما وظیفه داریم شرایط را مهیا کنیم و با فروش بلیط کنسرت کاری نداریم همدان از ظرفیت بالایی برخوردار است و برای کار فرهنگی یک اقیانوس دست نیافتنی است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات