خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی بر عهده منبریان است، گفت: در سال گذشته ۷ هزار مددجو به زیارت امام رضا (ع) رفتند و اردو‌های ۳ روزه زیارت شاهچراغ (ع) برای مددجویان برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۸۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز به نقل از رضوی، محمد بذرافشان، با اشاره به برخی از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان فارس بیان کرد: تا نام فقر می‌آید تمام فلش‌های ذهنی به سمت کمیته امداد می‌رود و در تمام آسیب‌ها، کمبودهای فرهنگی، تصادفات و... همه از کمیته متوقع هستند در حالی‌که بیان و حل مسائل فرهنگی بر عهده منبریان است.

وی با بیان اینکه سرعت فقر از سرعت خدمات‌دهی بیشتر است، اظهار کرد: خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد از ابتدای تأسیس تاکنون متفات شده و در حال حاضر اولین و مهم‌ترین خدمت بحث اشتغال است، وام‌های اشتغال کمیته امداد یک هدیه است و تاکنون از طریق همین وام‌ها مددجویان اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های نجاری، پرده‌دوزی، نانوایی، کشت قارچ و.. کردند.

بذرافشان با بیان اینکه حرکت فقر پرشتاب است، تصریح کرد: هدف کمیته امداد توقف سرعت فقر است و این مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است، در سال گذشته 190 میلیارد توامان در بحث اشتغال توسط کمیته هزینه شده و اعتبار در این زمینه در سال 97 مبلغ 276 میلیارد تومان در نظر گرفته شده  که شامل اشتغال روستایی، تبصره 16، صندوق قرض‌الحسنه اعتبار ولایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس خبرداد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برندسازی محصولات است که در این راستا با سازمان استاندارد، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان در حال رایزنی و همکاری هستیم

وی با اشاره به نیاز مسکن در بین مددجویان و پرهزینه بودن این مبحث، بیان کرد: 2هزار واحد مسکونی در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و کمک به عزت نفش آنها ساخت می‌شود، پروزه مسکن خیرساز را در دست اقدام داریم که زمین آن تهیه شده و عوارض و مالیات آن گرداخت گردیده و ساخت آن در قالب واحدهای تک‌ خوابه و دوخوابه به صورت تمام و کمال توسط خیران استان فارس انجام می‌شود.

بذرافشان بزرگترین سرمایه کمیته امداد را اعتماد مردم دانست و افزود: باید خدمات ارائه شده را برای مردم شفاف‌سازی و بروزرسانی کرد تا مردم در برابر هجمه‌های علیه این نهاد خدماتی دچار تردید نشوند، در سال گذشته 5هزار جهیزیه به مددجویان کمیته امداد فارس پرداخت شد و امسال نیز متقاضیان جهیزیه صفر می‌شوند. در بحث محرومیت زدایی مناطق ویژه همت مضاغفی گماردیم و کمیته امداد بعد از حضور مدیرت جدید تبدیل به یک کارگاه خدمت شده است.

این مدیر استانی که روزهای شنبه میز خدمت را در ورودی ساختمان مرکزی کمیته دایر کرده و با مردم دیدار می‌کند، گفت: بر اساس ارزیابی‌ها کمیته امداد فارس سال گذشته رتبه نخست خدمات رسانی را کسب کرده است.

وی با اشاره به 13 هزار قرآن‌آموز مددجو خاطرنشان کرد: از بین مددجویان شهید مدافع حرم داشتیم و تربیت اسلامی یکی از اولویت‌های این نهاد است، در سال گذشته بیش از 7هزار مددجو به زیارت امام رضا (ع) رفتند و اردوهای 3 روزه زیارتی راهیان احمدی و محمدی برای زیارت حضرت شاهچراغ (ع) برای مددجویان برگزار می‌شود. همچنین در هفته جدید جشنواره بزرگ سراسری قرآنی در شیراز بر گزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها