خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این وحدت وسیع و عمیق است و ریشه در اعتقادات قرآنی و اسلامی ما دارد و ما شاهد و ناظریم که اهل سنت حتی در دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه و دفاع از حرمین ائمه اطهار حضور داشتند و در مبارزه با داعش و گروه های تکفیری به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۰۵۱۳۶۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاسیه شهدای اهل سنت استان در شهرستان درمیان اظهار داشت: ما در کشورمان یک نمونه عینی و واقعی از وحدت و یکپارچگی بین اقوام و مذاهب را شاهد هستیم.


وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی شعار اصلی امام که وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بود در کشور تحقق پیدا کرد که مصداق آن بیش از 11هزار شهید از جامعه اهل سنت از اقوام مختلف کشور هستند.


پورجمشیدیان یادآور شد: شهدای اهل سنت همه عضو نیروهای مسلح نیستند بلکه بخش عظیمی بسیجیان و نیروهای مردمی هستند که داوطلبانه جان خودشان را فدا کردند برخی حتی دو شهید از یک خانواده هستند که در دفاع مقدس یا در ایجاد امنیت در مقابله با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.


وی بیان داشت: این وحدت وسیع و عمیق است و ریشه در اعتقادات قرآنی و اسلامی ما دارد و ما شاهد و ناظریم که اهل سنت حتی در دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه و دفاع از حرمین ائمه اطهار حضور داشتند و در مبارزه با داعش و گروه های تکفیری به شهادت رسیدند.


معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز همه افکار باطل تکفیری ها برملا شده است و اولین گروه که این کار را انجام دادند علمای اهل سنت بودند. نامه ی بیش از 120نفر از علمای اهل سنت به ابوبکر البغدادی را مطالعه کنید که تفکرات داعش را با آیات و روایات اسلامی مورد نقد و تحلیل قرار دادند و تفکرات باطل آنان را برملا کردند.


وی ادامه داد: در منطقه سوریه و عراق جمع بسیار زیادی از مردم مظلومی که به دست گروهک های تکفیری به شهادت رسیدند از برادران اهل تسنن بودند.


پورجمشیدیان با بیان اینکه ایجاد تفرقه و اختلاف بین فرقه های اسلامی اولین استراتژی و راهبرد داعش و تکفیری ها بود خاطرنشان کرد: دومین راهبرد آنان این بود که هرجا رفتند آثاری از اثرات علما و بزرگان اسلام و ائمه دیدند از بین بردند.


وی ادامه داد: نه تنها نسبت به ائمه شیعه بلکه تمام آثار اسلامی به جای مانده از صحابه پیامبر و اولیای دین را از بین بردند و هرجا محبین پیامبر اسلام و اهل بیت از اهل سنت و تشیع دیدند به شهادت رساندند چون مسلمانان نمی خواستند زیر بار ستم و سلطه دنیا بروند.


معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وحدت بین جامعه اهل سنت و شیعیان پایدار است چون ریشه در اعتقادات عمیق اسلامی و قرآنی دارد.


وی با بیان اینکه امروز در مجموعه سپاه و بسیج نمونه واقعی تر وحدت بین شیعه و سنی را شاهد هستیم خاطرنشان کرد: جمع کثیری از همرزمان ما در جنوب شرق، شرق و شمال غرب از اهل سنت در کنار ما از مرزها و امنیت کشور دفاع می کنند.

 

پورجمشیدیان عنوان داشت: ما به معنای واقعی در مجموعه سپاه شاهد وحدت کلمه بین اقوام و مذاهب ایرانی هستیم. در کنار هم می جنگیم و از مرزهای کشور دفاع می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا علیه السلام این وحدت و انسجام بیشتر است افزود: ائمه هدی متعلق به کل عالم هستی است و به جامعه اهل سنت و شیعه تنها تعلق ندارند و محور اصلی وحدت بین ما بعد از قرآن، پیامبر و ائمه اطهار هستند.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه وحدت در خراسان جنوبی مصداق های بسیاری دارد خاطرنشان کرد: ارتباط صمیمی میان امت ایران اسلامی باید الگویی برای کل جهان اسلام باشد. ما وحدت خونی ریشه دار و عمیق داریم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از علما و نخبگان منطقه از جامعه اهل سنت هستند گفت: انقلاب اسلامی یکی از افتخاراتش است که شرایطی ایجاد شده که احکام اسلام و قرآن را پیاده کنند. این آرزوی لمای اسلام و ملت ایران بود که نظام شاهنشاهی نتوانست محقق کند.

 

پورجمشیدیان با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند اظهار داشت: رهبری به نسل جوان سفارش کردند تاریخ را مطالعه کنند که برای همه عبرت آموز است.

 

 وی ادامه داد: اگر تاریخ 200 سال اخیر را در حوزه های مختلف مطالعه کنید که بخشی، نظامی است که در آن چند جنگ اتفاق افتاده بخشی در زمان سلطه قاجار و برخی در دوران پهلوی است که بیش از 600هزار کیلومتر یعنی برابر مساحت 6کشور اروپایی از خاک کشور را جدا کردند.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: دوره قاجار و شاهنشاهی با آن ظلم و ستمی که بر مردم روا داشتند چه افتخاری دارد که عده ای  تبلیغات فضای مجازی برای این رژیم انجام می دهند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها