خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت : با اختصاص ۵ هکتار زمین به پارک علم و فناوری گلستان موافقت شد و اگر در ادامه مدیران علمی و فناوری به ما برنامه ارائه کنند این مقدار قابل افزایش است .
کد خبر: ۹۰۵۱۲۸۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
موافقت استاندار گلستان با اختصاص ۵ هکتار زمین به پارک علم و فناوری گلستان 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان گلستان ؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان ظهر امروز دوشنبه 5 شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال انتقادی خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص کم توجهی به حوزه علم و فناوری و تامین زمین برای زیرساختهای پارک علم و فناوری گلستان اظهار کرد : از اینکه به مسائل اصلی و زیرساختی استان توجه دارید تشکر می کنم و از اینکه یادآوری می کنید که در تمامی حوزه ها فعال تر شویم ، جای قدردانی دارد .

دکتر هاشمی با اشاره به مساحت کم پارک علم و فناوری گلستان گفت : بنده تازه یک سال است به گلستان آمده ام و مدیران سابق که پارک علم و فناوری در زمان آنها ایجاد شده باید پاسخگوی مساحت کم این پارک باشند که چرا زمین کم گرفتند .

وی تصریح کرد : حداقل هدفگزاری بنده برای زمین پارک علم و فناوری 60 هکتار می باشد که در سه نقطه از استان یعنی 20 هکتار در گنبد کاووس ، 20 هکتار در منطقه اقتصادی ویژه اترک و 20 هکتار هم در مرکز استان باشد .

استاندار گلستان بیان داشت : همچنین قرار شده به زمین پارک علم و فناوری استان نیز مساحتی بین 5 تا 10 هکتار اضافه شود اما در خصوص زمین قربان آباد که اخیرا صحبت شده باید مدیران علمی و فناوری و پارک علم و فناوری برنامه ارائه دهند .

هاشمی بیان کرد : در سایت 14 هکتاری قربان آباد با واگذاری 5 هکتار زمین به پارک علم و فناوری موافقت شد هر چند جای نقد وجود داشت، برنامه ای که ارائه شد نیاز به زمینی کمتر از این مقدار داشت .

مقام ارشد دولت تدبیر و امید در استان گلستان یادآور شد : اگر پارک علم و فناوری و یا فعالان این حوزه بتوانند به ما برنامه بدهند این زمین قابل افزایش خواهد بود .

وی ادامه داد : استان گلستان از قطب های علمی و فناوری کشور در زمینه فناوری اطلاعات است و باید حمایت شود و در این زمینه با دادن تسهیلات از نخبگان حمایت خواهد شد .

دکتر هاشمی همچنین به طرح های استارت آپ اشاره کرد و گفت : هر شخص یا گروهی که طرح استارت آپی داشته باشد خارج از سهمیه وام و تسهیلات کم درصد می دهیم .

وی همچنین خواستار فعالتر شدن مدیران حوزه علم و فناوری استان گلستان شد و افزود : قرار شده حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر علوم و مدیران مرتبط این حوزه در استان را داشته باشیم تا طی تفاهم نامه هایی بتوانیم این حوزه مهم و حیاتی را فعال تر کنیم .

ارسال نظرات