رئیس رسانه ملی در اختتامیه جشنواره هدهد:

امیدآفرینی مهم ترین اولویت صداوسیما می باشد

دکتر علی عسکری، گفت: ما باید با بیان شفاف مشكلات مردم و پیگیری آن ها، راه های سوء استفاده دشمن را سد كنیم.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۸۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر علی عسكری  در آیین اختتامیه بیست  و یكمین جشنواره تولیدات مراكز استانی صدا و سیما با تشكر از همكاران استانی شركت كننده در این جشنواره گفت: این یك سنت حسنه است كه در یك سال با هم رقابت می كنند و به خلق بهترین آثار می پردازند.  

رئیس رسانه ملی با بیان اینكه سازمان صدا و سیما یك پیكره واحد است، افزود: به لطف الهی سازمان هم اكنون پررونق  ترین دوران خود را سپری می كند به رغم اینكه شاید بتوان گفت سخت  ترین زمان هم هست.

وی اهمیت جایگاه سازمان صداوسیما را غیرقابل انكار دانست و تصریح كرد: اهمیت رسانه ملی در این جنگ بزرگ رسانه  ای فوق العاده است و امروز ما در معرض یك جنگ روانی رسانه ای گسترده قرار داریم.

دكتر علی عسكری با بیان اینكه جنگ تمام عیار رسانه ای امروز شرایط خاصی را ایجاد كرده است گفت: جهان امروز، جهان ارتباطات است و انسان  ها با رسانه  ها در این جهان ارتباط تنگاتنگ دارند و هر روز این ارتباط گسترده  تر می شود.

رئیس رسانه ملی، رسانه های موجود در سهم رسانه ای امروز دنیا را به سه گونه تقسیم كرد و افزود: رسانه ها یا در جبهه استكبار و نظام سلطه یا در جبهه مقاومت و یا در میانه این دو  و عرصه ، یك عرصه بسیار پیچیده است.

رئیس سازمان صداوسیما به رقابت رسانه های مختلف و توسل به روش های مختلف برای حذف رقیب در این عرصه اشاره و تأكید كرد: در این چارچوب، رسانه های نظام سلطه همه فشار و جنگ روانی خود را بر سازمان صداوسیما به عنوان قله مقاومت گذاشته اند و همچنان به آن ادامه می دهند.

 دكتر علی عسكری، هدایت و اثرگذاری بر افكار عمومی ملت ایران را هدف نخست رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران عنوان كرد و گفت: گسترش ناامیدی و روحیه ضعف و ناتوانی در ملت ایران اولویت نخست رسانه های نظام سلطه است و بر همین اساس به هر روشی دست می زنند.

 رئیس رسانه ملی روشن كردن چهره واقعی رسانه های نظام سلطه را یكی از مفیدترین گام های رسانه های جبهه مقاومت به ویژه سازمان صداوسیما دانست و افزود: مردم ما باید بدانند كه این رسانه ها به رغم ظاهرشان به هیچ وجه بی طرف نیستند و همه هدفشان نابودی ملت ایران است.

 او افزود: جنگ اقتصادی از یك سو و بزرگنمایی آن در رسانه های نظام سلطه و جنگ روانی و ایجاد ناامیدی میان ملت ایران، دو مسیر اصلی دشمنان ایران اسلامی است.

 دكتر علی عسكری، استفاده دشمنان ملت ایران از معاندان جمهوری اسلامی ایران را نشان ضعف دشمن دانست و گفت: آنها هم اكنون به سلطنت طلبان و منافقین متوسل شده اند كه پرونده شان نزد ملت ایران سیاه است و بارها از ملت سیلی خورده اند و این بار هم همه آن ها سیلی محكمی از مردم رشید ایران خواهند خورد.

 دكتر علی عسكری نگاهی نو و جدید در عرصه رسانه را در دنیای امروز ضروری دانست و افزود: شفاف سازی، اعتمادسازی و بیان سخن صدق و دقیق باید روش اصلی ما باشد و ما باید صدای مردم باشیم.

وی افزود: ما باید با مردم صادقانه و مهربانانه رفتار كنیم و روایت ما از رویدادها باید در مسیر منافع ملی و ارزش های انقلابی باشد.

وی انفعال را بزرگ­ترین دردی دانست كه رسانه را تهدید می كند و افزود: رمز دوری از انفعال، انقلابی ماندن و وفاداری به ارزش های انقلاب اسلامی است.

رئیس رسانه ملی امیدآفرینی را مهم ترین اولویت صداوسیما ارزیابی كرد و گفت: باید هنرمندانه خبرهای امیدوار كننده به مردم بدهیم و باید به آن ها نشاط دهیم و اوقات فراغت مفید و سرگرم كننده برای آن ها ایجاد كنیم.

دكتر علی عسكری نقش رسانه های استانی در مسیر سخت عرصه رسانه های امروز را مهم توصیف و تصریح كرد: ما باید تعامل خودمان را در این شبكه های استانی با مردم بیشتر و قوی تر كنیم تا با حركت در این مسیر موقعیت رسانه های استانی حفظ و تقویت شود.

رئیس رسانه ملی افزود: ما باید با مطالعات علمی، خواست ها، نیازها و مشكلات مردم را به درستی احصاء و برای یافتن راهكار رفع آنها هم اندیشی برگزار كنیم.

وی رسانه های استانی را محمل بیان مشكلات مردم دانست و گفت: ما باید با بیان شفاف مشكلات مردم و پیگری آن ها، راه های سوء استفاده دشمن را سد كنیم.

 دكتر علی عسكری با بیان اینكه شبكه  های استانی در تقویت فضای كار، تولید و عرصه اقتصاد مقاومتی بسیار اثرگذارند، افزود: افزایش زمینه  های اشتغال برای تقویت راه  های حمایت از كالای ایرانی و اقناع مردم برای خرید كالای ایرانی از مهم­ترین كارهایی است كه باید در اولویت رسانه  ها و به ویژه شبكه  های استانی قرار گیرد.

وی نقش شبكه  ایران كالا را در تقویت روحیه كار و تلاش مثال زدنی توصیف و تصریح كرد: تقویت شركت  های دانش بنیان به عنوان جایگاهی برای تبلور فكرهای جوان و خلاق می  تواند مسیر ما به رسیدن به موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی را تسهیل كند.

رئیس سازمان صداوسیما بر توجه ویژه به فرهنگ غنی اسلامی  ایرانی تأكید كرد و افزود: باید گفتمان دین و انقلاب اسلامی را گسترش دهیم و آن را پاس بداریم.

 علی عسكری، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی كم نظیر برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید تلاش­ های صورت گرفته را به درستی برای مردم تبیین و روحیه امید را بیش از پیش تقویت كرد.

رئیس رسانه ملی از همه استانداران خواست تا از فرصت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استفاده و با تعامل با رسانه ملی در استان­  های مختلف تلاش های صورت گرفته را به مردم ارائه كنند.

ارسال نظرات