خبرهای داغ:
افتتاح سه پروژه عمرانی دانشگاه سمنان/بازدید ازفعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی در سمنان
کد خبر: ۹۰۵۱۲۸۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
گزارش خبرگزاری علم وفناوری استان سمنان از سفر وزیر علوم؛ 

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از استان سمنان؛ منصور غلامی صبح امروز در جلسه شورای دانشگاه سمنان که با حضوراساتید،دانشگاهیان و فرهیختگان وجمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی برگزار شدبابیان اینکه ۸۸ پروژه دانشگاهی در کشور افتتاح می‌شود، تأکید کرد: این پروژه‌ها مجموعاً ۱۶۳هزار مترمربع به فضاهای آموزشی و تحقیقاتی کشور می‌افزایند.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری در ابتدای صحبت خود بیان داشت:وزارت علوم وزارتخانه ای که در طول تاریخ فعالیتش در جمهوری اسلامی حول حمایت از دانشگاه ها تلاش نموده است که این حمایت ها برحسب شرایط زمان تغییر کرده است اما قطعاٌ سیاست گذاری ها از بالا می تواند به روند رشد،حرکت و خدمات رسانی به دانشگاه ها کمک کند.این در حالی است که در بحث های حمایتی قوانین مجلس در کنار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ابلاغ سیاست ها از سطح وزات خانه به دانشگاه ها می پردازد.

وی گفت:با اعمال رفتارهای مبتنی بر عقلانیت و همدلی،ایجاد امید در بین دانشگاهیان و مردم و فضای امیدواری و القاء توانمندی می توان قطعاً تمامی مشکلات پیش رویمان را پشت سرنهاده و ازآن عبور نماییم.

ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت می شود

غلامی با تاکید بر اینکه اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره دانشگاه بوده است اظهار داشت: افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه مقوله مهمی است و در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی با وزارت صنعت‌، معدن و جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

وی افزود:وزارت علوم تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صنعت،معدن و تجارت به امضا رسانده که بر اساس آن تأثیرپذیری صنایع از دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد و لذا یکی از دغدغه‌های همیشگی بحث توسعه یعنی پیوند بین علم و صنعت در این حوزه کاهش خواهد یافت.

غلامی در ادامه ازطرح فرصت مطالعاتی در بخش صنعت خبرداد و هدف از اجرای این برنامه را گسترش ارتباط دانشجویان با فضای کار و صنعت عنوان کرد.

ضرورت طرح مهارت آموزی دانشجویان

وزیر علوم بابیان اینکه طرح مهارت‌آموزی در بین دانشجویان هم در دانشگاه‌های کشور آغازشده است، تأکید کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این طرح در سطح مراکز آموزش عالی صورت گرفته و باید گفت تأثیرگذاری علم و فناوری بر سواد دانشجویان خوشبختانه در حال شکل‌گیری است و ما معتقد هستیم این امر یک رکن اصلی در مجموعه وزارت علوم محسوب می‌شود.

غلامی بابیان اینکه کمک به اثرگذاری بیشتر علم و فناوری یکی از اهداف تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و صمت است، تأکید کرد: این طرح دو هدف دیگر را نیز در کنار مهارت‌آموزی دانشجویان دنبال می‌کند که آن‌هم ملموس کردن حضور دانشگاه‌ها در بدنه جامعه و اشاعه طرح‌های پژوهش محور است.

ارسال نظرات