خبرهای داغ:
پارک علم و فناوری فارس جز پنج پارک برتر در کشور است که خدمات فنی و تخصصی، مالی و اعتباری و مشاوره ای و آموزش را ارائه می کند.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۷۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
واحدهای نیمه فعال صنعتی فارس از ظرفیت پارک علم و فناوری استان استفاده کنند 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از فارس، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس گفت: این پارک جز پنج پارک برتر در کشور است که خدمات فنی و تخصصی، مالی و اعتباری و مشاوره ای و آموزش را ارائه می کند.
به گزارش خبرنگار علم و فناوری فارس و به نقل از اتاق بازرگانی شیراز، دکتر سید مهدی نصیری در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی شیراز که با حضور اعضای آن برگزار شد، عنوان داشت: هم اکنون چهار مرکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و فرآیندهای تبدیلی، فناوری اطلاعات و ارتباطا ICT ، و فناوری جامع در پارک علم و فناوری فارس مشغول فعالیت است که به زودی مرکز رشد گردشگری، صنایع دستی و هنر نیز راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: همچنین هفت مرکز نوآوری و مرکز رشد واحدهای فناوری در شهرستان های آباده، استهبان، فسا، لارستان، قیروکارزین، جهرم و اقلید نیز فعال است که عمده فعالیت این مراکز ایجاد صنعت برای شهرستان هاست.
نصیری افزود: رویکرد فعالیت های ما در پارک علم و فناوری استان صنعتی و تولید محصول است به طوری که فعالیت های ما در رشد، بزرگ کردن، رساندن به بازار و فرآیند صنعتی شدن یک محصول انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: پارک علم و فناوری می تواند همکاری خوبی با بخش صنعت داشته باشد و صنعتگران باید از این ظرفیت علمی در جهت رونق و توسعه واحدهای خود استفاده کنند.
محمدرضا ظهیر امامی بیان کرد: کارخانه هایی در استان فارس وجود دارد که علیرغم برخورداری از امکانات و زیر ساخت های اولیه، بیکار و  تعطیل هستند که برای بهره ور کردن و استفاده از ظرفیت های این واحدهای تولیدی، باید تعاملی بین آنها و پارک علم و فناوری ایجاد شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: پارک علم و فناوری ظرفیت خوبی برای صنعت است که واحدهای نیمه فعال صنعتی فارس باید از ظرفیت پارک علم و فناوری استان برای بهره ور شدن، استفاده کنند.
وی افزود: پارک علم و فناوری استان می تواند کمک شایانی در استفاده مطلوب از ظرفیت راکد، تولید محصول و فعالیت به روز واحدها در استان داشته باشد.
ظهیر امامی با بیان اینکه توجه به این مهم توسعه صنعت استان را به دنبال دارد اظهارداشت: باید بین صنعت و دانشگاه زنجیره ایجاد شود که پارک علم وفناوری در استان ظرفیت مثبتی برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است که زمینه بهره برداری از این ظرفیت باید فراهم شود.
وی اضافه کرد: همچنین یکی از الزامات ایجاد رونق در صنعت استان، هماهنگی دستگاه های اجرایی در فارس است که می تواند نقطه قوت فعالیت ها باشد.
او ادامه داد: بودجه عمومی صرف فعالیت هایی می شود که در تولید ناخالص ملی تاثیری ندارد و این رویه باید اصلاح شود.

ارسال نظرات