خبرهای داغ:
پس از برگزاری مرحله اول مدرسه تابستانه خلاقیت و ایده پردازی مدارس ستارگان و محمد رسول الله (ص) در تیرماه سال جاری، ۳۵ نفر از برگزیدگان مرحله اول از ۱۰ تا ۱۲ مردادماه در مرحله دوم برنامه در شیراز شرکت نمودند.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۶۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مرحله دوم مدرسه تابستانه خلاقیت و ایده پردازی مدارس ستارگان و محمد رسول الله (ص) شیراز برگزار شد 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمیاز فارس،پس از برگزاری مرحله اول مدرسه تابستانه خلاقیت و ایده پردازی مدارس ستارگان و محمد رسول الله (ص) در تیرماه سال جاری، 35  نفر از برگزیدگان مرحله اول از 10 تا 12 مردادماه در مرحله دوم برنامه در شیراز شرکت نمودند.
در این مرحله دانش آموزان با شرکت در کارگاه های آموزشی با عناوین انضباط شخصی، فن بیان و روش ارائه، شش کلاه تفکر، مستندسازی علمی و روش پژوهش، کار گروهی و دورهمی ادبی آموزش های خود در مرحله اول را تکمیل نمودند.
هم چنین با هدف آشنایی دانش آموزان با حوزه های مختلف علوم (پزشکی، علوم انسانی، علوم پایه، ادبیات و فنی و مهندسی) سمینارهای یک ساعته آشنایی با این حوزه ها توسط فارغ التحصیلان برتر هر یک از حوزه ها برگزار گردید.
در بخش دیگری از برنامه با هدف آشنایی دانش آموزان با مراکز علمی و فرهنگی بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد ملی استان فارس و رصدخانه دانشگاه شیراز برنامه ریزی و اجرا گردید.
در این بازدید ها دانش آموزان با اهداف و فعالیت های کتابخانه ملی و بخش های مختلف آن آشنا شدند. هم چنین در بازدید از رصدخانه دانشگاه شیراز دانش آموزان اقدام به رصد اجرام آسمانی کرده و به طرح سوالات خود پرداختند. 
در پایان برای تداوم ارتباط دانش آموزان با بنیاد و رصد بهتر استعداد دانش آموزان 5 پروژه از جمله انجام یک کار داوطلبانه، تدوین یک پروپوزال علمی، آفرینش اثر در حوزه ادبی و هنری و هم چنین مسابقه کتابخوانی برای دانش آموزان مطرح شد تا با اجرا توسط دانش آموزان و ارزیابی آن ها مرحله بعد برنامه برای برگزیدگان اجرایی گردد.

ارسال نظرات