چهارمین سمپوزیوم " هنر در طبیعت " با هدف معرفی و شناساندن مسائل مربوط به کم آبی و خشک شدن چشمه‌ها در جنگل بولا واقع در بخش دودانگه ساری با حضور 100 هنرمند از سراسر کشور و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این منطقه برگزار م‌ شود.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۵۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  چهارمین سمپوزیوم " هنر در طبیعت " با هدف معرفی و شناساندن مسائل مربوط به کم آبی و خشک شدن چشمه‌ها در جنگل بولا واقع در بخش دودانگه ساری با حضور 100 هنرمند از سراسر کشور و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این منطقه برگزار م‌ شود.

دبیر سمپوزیوم هنر در طبیعت گفت: این جشنواره از ششم تا نهم شهریور در این منطقه برگزار می‌شود.

عبدالرضا احمدی افزود: علاوه بر علاقه‌مندان به کارهای هنری، اساتید بنام هنرهای مفهومی نظیر نقاشی، موسیقی، مجسمه‌سازی و عکاسی در این گردهمایی حضور می‌یابند تا سخنرانی و بحث و تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: هنرمندان شرکت کننده در مدت برگزاری این سمپوزیوم با حضور در جنگل‌های بولا به مسائل مربوط به بحران کم آبی و مشکلات ناشی از آن با ابزار هنر می‌پردازند.

دبیر این سمپوزیوم از نشست های تخصصی هنرمندان پیرامون مسائل مربوط به زیست محیطی، کارگاه شناخت طبیعت و چگونگی پاسداشت از برنامه‌های این سمپوزیوم عنوان کرد و در خصوص علت انتخاب موضوع کم آبی برای برگزاری این گردهمایی هنرمندان گفت: با توجه به معضل جهانی و فراگیر کمبود آب و خشک شدن چشمه‌های آب در نقاط مختلف ، بدنبال ایجاد حساسیت در مردم و مسؤولان برای این منظور بودیم که این کار را با برگزاری این گردهمایی جامه عمل می‌پوشانیم.

وی با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر گردهمایی هنرمندان برای استفاده از ابزار هنر به منظور اعلام مشکلات و مسائل زیست محیطی برگزار شد، افزود: جنگل و قطع درختان، زباله، کشتار پرندگان مهاجر از جمله مسائلی بود که در مدت چهار برگزاری این سمپوزیوم از سوی هنرمندان به آنها پرداخته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها