خبرهای داغ:
دهمین دوره استانی طرح ولایت دانشجویی خراسان جنوبی (4 شهریور) با حضور 60 دانشجوی دختر و 20 دانشجوی پسر در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۵۱۲۵۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، بوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در این مراسم ضمن خیر مقدم به دانشجویان و مسئولان به بیان پیشینه طرح ولایت پرداخت و گفت: طرح ولایت دانشجویی از ابتکارات موسسه امام خمینی (ره) و علامه مصباح یزدی که از سال 75 در کشور آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه این دوره در ابتدا به صورت کشوری بود و مرحله استانی نداشت اما از 10 سال قبل مرحله استانی آن برای برگزاری باکیفیت تر دوره برنامه ریزی شد، گفت: امسال دهمین دوره برگزاری طرح ولایت استانی است که از چهارم شهریور به مدت یک هفته برگزار می شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هدف از برگزاری دوره طرح ولایت را آموزش مبانی اندیشه اسلامی و تربیت دانشجویان توانمند جهت نقش آفرینی در رده های بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: مباحث تدریسی این دوره در چهار حوزه معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی مباحثی ارائه خواهد شد.

 

صلاحی تصریح کرد: در این دوره از کتب معتبر و مشهوری مانند طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، انسان ۲۵۰ ساله از رهبر معظم انقلاب، جدال دو اسلام خلاصه جلد ۲۱ صحیفه نور حضرت امام و مباحث بصیرتی و تشکیلاتی دیگر تدریس می‌شود و بیشتر دوره حالت کارگاهی و کرسی آزاداندیشی دارد.

 

وی برنامه‌های جانبی نظیر گعده‌ها و حلقه‌های انتقال تجربه، جشن عید غدیر، برگزاری دعای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا، اکران فیلم و مستند، کرسی آزاداندیشی، کوهپیمایی و مسابقات فرهنگی ورزشی، نمایشگاه کتاب و پوستر، زیارت قبور شهدا و بقاع متبرکه، جلسات سخنرانی را دیگر برنامه‌های طرح ولایت برشمرد و اظهار داشت: امسال نیز تعداد ۹ خواهر و ۱۱ برادر از نفرات برگزیده طرح ولایت استانی سال گذشته به طرح ولایت کشوری اعزام شدند.

 

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها