” جعفر احمدپور ” مدیرعامل شرکت گاز مازندران در حاشیه افتتاح طرح گاز رسانی به مناطق سوادکوه گفت: با افتتاح این پروژه ساکنین روستاهای منطقه خانقاه پی سوادکوه همچون لمزر ، فلورد ، خشک دره ، دهمیان ، آسه ، رجه ، انارم ، ورپی ، کوه استلخ ، برنت و بایه کلا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۱۱۰۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت:با افتتاح این یازده روستا، در حال حاضر دوهزار روستای استان مازندران گازرسانی شدند.

” احمد حسین زادگان ” معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه گاز‌رسانی به شهر‌ها و روستا‌ها از خدماتی است که مقدمه توسعه پایدار را به شرط مدیریت مناسب منابع و نیروی انسانی به همراه دارد ، گفت : عدم وجود گاز برای استفاده خانگی و صنعتی به عنوان یکی از مهمتر‌ین حلقه‌های گم‌شده توسعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه همت بزرگی را در گاز‌رسانی به مناطق محروم استان مشاهده کردیم، افزود: روند گازرسانی به روستاهای مازندران شتاب ویژه ای داشته و تصمیم دولت گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار است .

حسین زادگان خاطر‌نشان کرد: با گاز‌رسانی شاهد اقبال بیشتر خوش‌نشین ها برای حضور در روستا‌های شهرستان سوادکوه خواهیم بود و توجه به زیرساخت‌ها و خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.

” جعفر احمدپور ” مدیرعامل شرکت گاز مازندران در حاشیه افتتاح این طرح گفت: با افتتاح این پروژه ساکنین روستاهای منطقه خانقاه پی سوادکوه همچون لمزر ، فلورد ، خشک دره ، دهمیان ، آسه ، رجه ، انارم ، ورپی ، کوه استلخ ، برنت و بایه کلا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح داشت: یک هزار و ۵۰۰ انشعاب گاز به ساکنان این روستاها که در منطقه بالادست سوادکوه ساکن هستند، واگذار شده است.

احمدپور اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستاها ۸۰ کیلومتر شبکه گذاری شده است.

وی با اعلام این که مازندران در گازرسانی به روستاها مقام اول کشور را دارد، میزان مصرف گاز در استان را در حالت عادی ۳۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه گاز‌دار‌‎شدن روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، افزود: گازرسانی و استفاده از نعمت گاز از برکات نظام اسلامی است و نحوه صحیح استفاده از گاز باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

احمدپور گفت: ادامه پیگیری نصب کنتور جهت روشن شدن گاز منازل و بهره برداری از این نعمت الهی توسط مشترکین باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مشترکان باید به این امر توجه داشته باشند که پس از نصب علمک سعی در اشتراک پذیری و اتمام کار آن داشته باشند و از مصرف نفت و گازوییل پرهیز کنند چرا که این کار برای دولت که مجبور به پرداخت یارانه می‌شود، مقرون به‌صرفه نیست.

مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه پس از علامت‌گذاری علمک‌ها باید لوله‌کشی گاز منازل از سوی مشترکان در دستور کار قرار بگیرد، تاکید کرد: با تایید نظام مهندسی و واریز پول به دفتر پیشخوان دولت در مدت ۴۸ ساعت کار گازرسانی انجام می‌شود بنابراین از اهالی این ۱۱ روستا می‌خواهیم تا در این زمینه کوتاهی نکنند.

احمدپور با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی از سوی مشترکان ابراز کرد: باید سعی شود از بخاری و آبگرمکن به صورت استاندارد استفاده شود و از بروشورهایی که در اختیار مشترکان قرار می گیرد به نحو درست بهره مند شوند.

وی یاد آور شد: خدمات نصب کنتور از سوی شرکت گاز به صورت رایگان است و کارکنان شرکت گاز به صورت ۲۴ ساعته خدمات به مشترکین ارائه می دهند و این خدمتی است که از سوی دولت تدبیر و امید انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها