رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود با اشاره به اینکه این مرکز ۱۰۰ درصد بذر اصلاح شده گندم و جو استان را هم تأمین می‌کند گفت: این مرکز بر تولید سالانه سه میلیون نهال مثمر و بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های تولید بذر گندم و جو نظارت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۵۱۰۶۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد دزیانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه الگوی کشت ضمانت اجرایی نیاز دارد افزود: به منظور بهره برداری بیشتر از منابع آبی، گام نخست الگوی کشت برای ۹ دشت استان تدوین و ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: این طرح باید از سوی مروجان به کشاورزان اطلاع رسانی شود و قرار است از این پس تسهیلات کشاورزی به افرادی داده شود که الگوی کشت را رعایت می‌کنند.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان مرکز شاهرود به اجرای طرح تولید ژرم پلاسم زردآلوی مقاوم به سرمازدگی هم اشاره و تصریح کرد: این طرح از ۱۰ سال پیش در مرکز انجام شده و در جریان سرمازدگی امسال برای نخستین بار مشاهده شد از بین یکهزار و ۵۰۰ ژنوتیپ تولید شده، تعدادی از آن‌ها پربار بوده و آسیب ندیدند.
دزیانیان انجام ۸۵ طرح پژوهشی پایان یافته را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: در حوزه گیاه پزشکی بیش از ۹۰ درصد طرح‌ها بر روش‌های کنترل غیر شیمیایی بیماری‌ها و آفات متمرکز شده و تاکنون ۲ اختراع نیز به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه ۱۳ فقره قرارداد پژوهشی به ارزش چهار میلیارد ریال با بخش‌های غیردولتی بسته شده، افزود: این مرکز انجام طرح تحقیقاتی بر بذر‌های فلفل، آفتابگردان و کلزا را به صورت ملی عهده دار بوده و ۱۰۰ درصد بذر اصلاح شده گندم و جو استان را هم تأمین می‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی سمنان اضافه کرد: این مرکز بر تولید سالانه سه میلیون نهال مثمر و بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های تولید بذر گندم و جو نظارت می‌کند.
دزیانیان با بیان اینکه مرکز تحقیقات در یک سال گذشته ۳۵۰ کارگاه آموزشی به میزان پنج هزار و ۳۰۰ نفر روز، برگزار کرد، افزود: در ۲ سال گذشته تعداد کارگاه‌های آموزشی افزایش یافته و بیشتر آن‌ها با کمک تشکل‌ها برگزار شده است.
وی به مهارت آموزی ۲۵۰ دانش آموز هم اشاره داشت و گفت: ۱۸ هزار نفر روز آموزش به کارکنان و کارشناسان در قالب ۱۸۰ دوره و کارگاه انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها