شگفتی ساز‌های بازی‌های رایانه‌ای دانش آموزی کشور؛
در پایان بازی‌های رایانه ای"سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان کشور"دو دانش آموز شاهرودی، شگفتی ساز شده و رتبه‌های اول این مسابقات را کسب کردند.
کد خبر: ۹۰۵۱۰۶۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
پادشاهانِ گیم میکر (Game Maker) شاهرودیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، یکی از رتبه‌های ارزنده تیم‌های دانش آموزی شهرستان شاهرود، که به مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری اعزام شده بودند، کسب عنوان اول در بازی‌های رایانه‌ای بود.
بازی‌های رایانه‌ای را باید جدید‌ترین بخش این مسابقات به حساب آوریم که در بین نوجوانان و دانش آموزان علاقمندان خاصی دارد، علاقمندانی که نه تنها بازی می‌کنند بلکه بازی هم می‌سازند.
در گفتگوی با دو دانش آموز موفق، هلیا آقانیا و مینا رجبی با مسیر موفقیت آن‌ها در این مسابقات بیشتر آشنا می‌شویم.
*از خودتان بگویید:
هلیا آقانیا دانش آموز پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان فرزانگان
مینا رجبی دانش آموز پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان شهید رضا نادری (شاهد)
(مینا رجبی سال گذشته رتبه اول وبلاگ نویسی استان سمنان را نیز درکارنامه خوددارد.)
*باورتان می‌شد رتبه اول را کسب کرده باشید؟ انتظارش را داشتید؟
نه، واقعاً نه، اصلاَ!
*در مرحله شهرستانی چطور؟
بچه‌ها با خنده جواب می‌دهند: ما تنها تیم شرکت کننده از شاهرود بودیم.
*چه جالب و در استان چه اتفاقی افتاد؟
رقابت استانی، غیرحضوری بود ما لوح فشرده (CD) اثر را فرستادیم بعد اعلام کردند به عنوان تیم برتر انتخاب شده اید.
*و رقابت کشوری چطور بود؟
در رقابت‌های کشوری سه موضوع به ما داده شد (دختر– ایران– نقش آفرینی)، از بین این سه موضوع یکی را باید انتخاب می‌کردیم، ما تصمیم گرفتیم دختر و ایران را با هم انتخاب کرده و روی آن کار کنیم.
*از چه نرم افزاری استفاده کردید؟
در محیط ویندوز از نرم افزار Game Maker استفاده کردیم.
*همه تیم‌ها از Game Maker استفاده کردند؟
نه، در اصل بین تیم‌های شرکت کننده یک نظر خواهی شد و نرم افزار سی شارپ C. و Game Maker هر دو مطرح شدند و ما هم با Game Maker بازی را ساختیم و ارائه دادیم.
*تیم‌های دیگر چطور بودند؟
خُب خیلی قوی بودند، بعضی از آن‌ها رشته تحصیلی شان کامپیوتر بود و خودشان کد نویسی می‌کردند، اما ما از کد‌های آماده نرم افزار Game Maker استفاده می‌کردیم.
*پس چه چیز باعث شد شما برنده باشید؟
(خلاقیّت) دقیقاً یعنی اینکه جذابیّت، طراحی و متناسب بودن بازی با موضوعی که در مسابقه اعلام شده است.
*خط داستانی این بازی چه طور بود؟
سناریو را دونفرمان باهم نوشتیم. قهرمان این بازی دختری بود که با سلاح گرم (پرتاب اشعه) ازموانع خود می‌گذشت. بازی بر اساس پریدن از موانع و کشتن سربازان دشمن طراحی شده بود.
*نحوه ارائه چه طور بود؟
خُب، بازی را باید در حضور داوران ارائه می‌دادیم، ما همدیگر را قبول داشتیم و نسبت به توانایی هایمان شناخت داشتیم من (مینا) بازی را اجرا می‌کردم و هلیا همزمان بازی را هماهنگ با من توضیح می‌داد.
*پس هم خوب توضیح دادید و هم خوب اجرا کردید؟
بله
*و چه عامل دیگری را در پیروزی خود مؤثر می‌دانید؟
اصلا استرس نداشتیم، چون ما برای بُرد نیامده بودیم، نگران مقام نبودیم و خیلی راحت کار را می‌کردیم.
*تعداد تیم‌ها شرکت کننده چند تا بودند؟
۱۰ تیم، همه استان‌ها نماینده نداشتند و این رقابت‌ها هنوز نو و جدید است و خیلی از استان‌ها آمادگی ارسال تیم را نداشتند.
*از آینده خود بگویید؟
برای مسابقات سال آینده آماده خواهیم شد.
*سخن آخر را خودتان بگویید.
از خانواده هایمان که حمایتمان کردند تشکر می‌کنیم.
*بچه‌ها شما کار بزرگی کردید، اگر قرار باشد به اینکه چه کسانی مسابقات بازی‌های رایانه‌ای را در شاهرود به یک باره به اوج رساندند و اسطوره شدند باید شما را نام ببریم، واقعا می‌توانید الگویی برای دانش آموزان استان و شاهرود باشید. امیدوارم با آمادگی بیشتر و توانایی بالاتر در مسابقات شرکت کنید، تجربیات شما ارزنده هست، تیم‌های دانش آموزی آینده شاهرود همیشه به شما احترام خواهند گذاشت.
 
گفتگو از غلامرضا محروقی(روابط عمومی آموزش و پرورش شاهرود)
ارسال نظرات
پر بیننده ها