خبرهای داغ:
حجت الاسلام میبدی در دومین جلسه اخلاق با مداحان شهرستان گرگان به حفظ شأن و جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت در مراسمات ماه محرم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۶۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛ حجت الاسلام سید حسین میبدی در دومین جلسه ماهانه اخلاق با ذاکران اهل بیت علیهم السلام شهرستان گرگان که به همت مجمع الذاکرین بسیج سپاه گرگان برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام اظهار داشت : امام رضا (ع) فرموده اند که "  خدارحمت کند بنده ای که امر ما را احیا کند." شخصی از حضرت پرسید چکار کنم که امر شما احیا شود  حضرت فرمودند علم مارا بیاموزید و گسترش بدهید.

وی درادامه اذعان کرد: هرکاری در عالم هدفی دارد و اگر فردی علمی  را یادگرفت و با آن با چند نادان و جاهل بحث کند ویااگر شخصی علمی آموخت و با آن درپیش دانایان و عالمان خودنمایی کرد وبه خود افتخار نمود واگر کسی علم خود را برای معروف شدن درپیش مردم  یادگرفته باشد به فرموده امام صادق این افراد در آتش جهنم می سوزند.

حجت الاسلام میبدی همچنین خطاب به مداحان شهرستان گرگان گفت :اگر مردم آدم با تقوا و مومن ببینند ازکمال و منش آن فرد استفاده می کنند و یا حداقل یاد خدا می افتند که البته این یک کار حد اقلی است.

این استاد اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رعایت نکاتی از جانب مداحان در ماه محرم پیش رو ابراز داشت: در خصوص مداحی در محرم حسینی  چند نکته حائز اهمیت است که باید مداحان نسبت به رعایت آن اهتمام لازم را بورزند.

وی اضافه کرد :مراقبت از ارائه مطلب با سند معتبر ، رضایت خداوند مورد هدف باشد نه روضه و گریاندن،از جملاتی که شأن اهل بیت علیهم السلام را زیر سوال میبرد پرهیز شود ،از تملق بیش از اندازه خودداری شود ، اشعار را بدون اشتباه بخوانند  و چون یک مداح و سخنران به شکلی نماینده دین هستند عملی مرتکب نشوند که  مردم  تصور کنند که دین اشتباه میکند.

حجت الاسلام میبدی در پایان خاطر نشان کرد : مداحان باید یک ید واحده باشند  زیر اگر کسی بخواهد برای اینکه از دیگری جلو بزند دست به تخریب دیگران بزند این انشقاق ایجاد خواهد کرد .

خبرنگاران افتخاری بسیج /محمد آهنی،احسان تمسکنی زاهدی و محمد امین محتشمی نیا

ارسال نظرات
پر بیننده ها