خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین گفت: باید با مطالعه زیارت غدیریه و جامعه کبیره به‌عنوان دو میراث ماندگار و جاوید امام هادی(ع) در مضامین و محتوای این دو میراث ماندگار، حقانیت شیعه را بیش از پیش برای نسل جدید تبیین و تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۳۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

حجت‌الاسلام حسین عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج با تبریک دهه امامت و ولایت و میلاد امام هادی (ع) گفت: رمز ماندگاری مذهب تشیع، اعتقاد به ولایت و حماسه‌های ماندگاری چون غدیر و عاشوراست.
وی خاطرنشان کرد: باید با مطالعه زیارت غدیریه و جامعه کبیره به‌عنوان دو میراث ماندگار و جاوید امام هادی(ع) در مضامین و محتوای این دو میراث ماندگار، حقانیت شیعه را بیش از پیش برای نسل جدید تبیین و تشریح کرد.
عدالتی عنوان کرد: یک روزِ مجاهدت این بزرگوار‌ها – ائمه (علیهم السلام) به قدر سال‌ها اثر می‌گذاشت؛ یک روز از زندگی مبارک این‌ها مثل جماعتی که سال‌ها کار کنند، در جامعه اثر می‌گذاشت. این بزرگواران دین را همین‌طور حفظ کردند، والّا دینی که در رأسش متوکل و معتز و معتصم و مأمون باشد و علمایش اشخاصی باشند مثل یحیی‌بن‌اکثم که با آن‌که عالم دستگاه بودند، خودشان از فساق و فجار درجه یکِ علنی بودند، اصلاً نباید بماند؛ باید همان روز‌ها بکل کلکِ آن کنده می‌شد؛ تمام می‌شد.
این مسوول تاکید کرد: این مجاهدت و تلاش ائمه (علیهم السلام) نه فقط تشیع بلکه قرآن، اسلام و معارف دینی را حفظ کرد؛ این از خاصیت بندگان خالص و مخلص و اولیای خدا است.
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد ع قزوین بیان کرد: «امام هادی(ع) خوش خوترین و راست گوترین مردم بود. کسی که او را از نزدیک می دید، خوش برخوردترین انسان ها را دیده بود و اگر آوازه اش را از دور می شنید، وصف کامل ترین فرد را شنیده می شد.
وی ابراز داشت: «فضیلت ابوالحسن، علی بن محمد الهادی(ع) بر زمین پرده گسترده و رشته هایش را به ستاره های آسمان پیوسته است. هیچ فضیلتی نیست که به او پایان نیابد و هیچ عظمتی نیست که تمام و کمال به او تعلق نگیرد. هیچ خصلت والایی بزرگ نمی نماید مگر آنکه گواه ارزش آن در وی آشکار است.
عدالتی گفت: علم و دانش امام هادی (علیه السلام) پیشوای دهم امام هادی (علیه السلام) یکی از پیشتازان دانش، تقوا و کمال است که وجودش مظهرفضائل اخلاقی است.امام (ع) از کودکی دارای هوش و زیرکی خاصّی بودند.
این مسوول با اشاره به ویژگی های اخلاقی امام هادی ع اظهار داشت: صبر و بردباری از ویژگی های مهمّی است که همه‌ی ائمه (علیهم السلام) و امام هادی (ع) در برابر سختی‌ها و ناملایمات داشتند تا جایی که با دشمنان خود هم با بردباری برخورد می کردند.
وی بیان کرد: امام هادی (علیه السلام ) مانند اجداد طاهرین خود زندگی ساده ای داشتند و اهمّیتی به مسائل مادی نمی‌دادند. همه‌ی توجّه‌ ایشان به حق تعالی بود.
4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها