خبرهای داغ:
معاون روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

استان ادلب، آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه پاکسازی می شود

معاون روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: آخرین و مهم‌ترین منطقه باقیمانده تروریست‌های تکفیری در سوریه استان ادلب است که پرونده تروریستی ها در سوریه را خواهد بست.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۷۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

سرهنگ علی کوچکخانی معاون روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، آخرین وضعیت پیشروی ها در سوریه را مورد بررسی قرار داد.
کوچکخانی ابراز کرد: با توجه به تحولات جدید در عرصه میدانی جنگ تروریست ها در سوریه و احساس خطر حامیان تروریست ها در سوریه دو حرکت با سرعت در حال انجام است؛ اول اراده قوی ارتش و نظام سوریه برای پاکسازی ادلب، دوم خیمه شب بازی غرب و استکبار با بازی اتهام حمله شمیایی به اسد برای مداخله نظامی و نجات ترویست ها در ادلب سوریه.
وی ادامه داد: تروریست‌های ادلب در کابوس یک جنگ پرشدت، در آشفتگی به سر می‌برند. برخی به دنبال مصالحه با دولت مرکزی هستند و برخی دیگر که عمدتاً جبهه‌ النصره و همپیمانان آن می‌باشند، دسته اول را سرکوب می‌کنند و بر طبل جنگ می‌کوبند ولی برای آنها نیز روشن است که سرنوشت شومی انتظارشان را می کشد.
این کارشناس خاطر نشان کرد: با پاک سازی ادلب ، ترکیه و امریکا باید یا برای ماندن آماده جنگ با ارتش سوریه باشند و یا آنجا را ترک کنند.
جنجال سلاح شیمیایی، آخرین تیر ترکیه و آمریکا برای ماندن در ادلب
کوچکخانی توضیح داد: هم امریکا و هم ترکیه به جنگیدن فکر نمی‌کنند، ترامپ حضور در غرب آسیا را خطای تاریخی نامیده، این یعنی حاضر نیست هزینه ماندن را بپردازد و ترکیه نیز که مشکلات سیاسی و اقتصادی و تنش با امریکا را پشت سر می‌گذارد، فقط نگران این است که پیامدهای جنگ در ادلب، مؤلفه‌های امنیتی ترکیه را به خطر بیندازد و یا از سفره اقتصادی سوریه به چیزی دست نیابد، لذا هم ترکیه و هم امریکا برای اینکه تروریست‌های ادلب باقی بمانند، از هم اکنون در تلاش جدیدی هستند و سناریوی جنجال شیمیایی یکی از این تلاش‌هاست.
معاون روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اذعان کرد: روسیه در رایزنی با امریکا و ترکیه و اروپا، تأکید کرده که مبارزه با تروریست‌های داعش و النصره امری حتمی است ولی ترکیه باید به نقش خود در مهار مرزها بپردازد و اروپا برای خلاصی از ناامنی تروریست‌ها باید سهمی در بازسازی و ارائه کمک داشته باشد و کاستن از کارشکنی‌ها را حداقل سهمیه خود بداند.
وی یادآور شد: کار از دست ترکیه در ادلب خارج شده و آنکارا نمی‌تواند تکفیری‌های النصره را مجاب کند تا خود را طرفدار طرح صلح در سوریه معرفی کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: دو پارامتر موجب شده تا عجله‌ای که روس‌ها، حتی بیشتر از ارتش سوریه برای آغاز عملیات در ادلب داشتند، به یک اولویت تأخیری تبدیل شود. ابتدا اینکه فرصت بدهند تا طرفداران مصالحه و آشتی با حکومت سوریه جان بگیرند و در مقابل النصره و داعش بایستند و ثانیاً اینکه ترکیه را در شرایطی قرار ندهند که همکاری با مصوبات آستانه برای مهار تروریست‌ها و یا بستن مرزهایش را کنار گذاشته و بار دیگر، تسلیم سیاست‌های امریکایی و شانتاژهای ترامپ شود.
کوچکخانی در پایان گفت: ترکیه و سوریه که دو هفته دیگر در تهران خواهند بود، به دو شاخص فوق برای تعیین اولویت زمانی عملیات در ادلب خواهند پرداخت.
1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار