خبرهای داغ:
همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار آذربایجان غربی از ۴ طرح طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۵۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رونمایی از ۴ طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی 
 

به گزارش خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی از آذربایجان غربی،در چهارمین روز از فته دولت و با حضور استاندار آذربایجان غربی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ۴ طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی، شامل رقم جدیدی از نخود ، کلون انگور ، روش برتر پیوند گردو و دوپایه هیبرید بیماری سرطان انگور نیز رونمایی شد.

همچنین اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، لایروبی قنات، گلخانه سبزی و صیفی ، مرکز تولید و فراوری بذر اصلاح شده ، مرمت و بازسازی ایلراه عشایری، احداث ابشخور بتنی و بهسازی چشمه ،احداث دیوار ساحلی و آب نما، طرح جایگزینی سوخت فسیلی، طرح ابرسانی سیار، طرح های آبخیزداری و بوته کاری ، باسکول و غرفه محصولات دامی، گوساله پرواری، پرورش ماهی ، طرح انبارداری و نگه داری مواد غذایی در سردخانه دمای بالای صفرو بسته بندی خشکبار ،حبوبات و عسل از دیگر طرح های افتتاحی یا حضور استاندار آذربایجان غربی بود.

با بهره برداری از این طرحها برای تعداد 444 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و تعداد 11221 خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه از گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی و کارخانه تولید عرقیات و گیاهان دارویی در شهرستان ارومیه بازدید کرد.

ارسال نظرات