خبرهای داغ:
استاندار همدان مطرح کرد

فرصت تاریخی و گردشگری همدان زمینه‌ساز میزبانی همدان برای رویداد 2018

استاندار همدان گفت: فرصت تاریخی و گردشگری همدان زمینه‌ساز میزبانی همدان برای رویداد بزرگ 2018 شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۳۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

فرصت تاریخی و گردشگری همدان زمینه‌ساز میزبانی همدان برای رویداد 2018به گزارش خبرگزاری بسیج از همدن، محمدناصر نیکبخت صبح امروز در اجلاس گردشگری همدان 2018 که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: فرصت تاریخی و گردشکری همدان زمینه این امر را فراهم کرد تا همدان میزبان دو رویداد بزرگ گردشگری در کشور باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری دو رویداد بزرگ اجلاس همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و اجلاس جهانگردی گردشگری در همدان نشان از ظرفیت‌های بالای استان همدان است، گفت: این برنامه‌ها با هدف معرفی استان همدان برگزار می‌شود.

استاندار همدان اشاره به اینکه همدان با وسعت 20هزار کیلومتر مربع و جمعیت یک میلیون و 750 هزاری نفر، 1.2 درصد از وسعت و 2.3 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: همدان دروازه ورود به غرب ایران از سمت مرکز و شرق و جنوب کشور است.

وی با اشاره به ثبت بیش از یک هزار و 800 آثار تاریخی همدان، به همدان به عنوان نخستین پایتخت ایران اشاره و بیان کرد: در قدیمی‌‌ترین سنگ‌ نوشته عاشوری از همدان با نام آکسایا نام برده شده که نشان از مدنیت این شهر به هزاره سوم قبل از میلاد دارد که استان همدان را از سایر مناطق متمایز می‌کند. 

نیکبخت با بیان اینکه همدان دارای آب و هوای چهار فصل و طبیعت زیبا است، شرایط اقلیمی این استان را بسیار مناسب دانست و تاکید کرد: همدان شهر مفاخیر و مشاهیر بزرگ و نامداری است وعارفان و عالمان بسیاری همچون بوعلی سینا، باباطاهر،غبار همدانی، عین‌القضات، سید جمال الدین اسدآبادی و... از همدان برخاسته‌اند.

وی با بیان اینکه طولانی‌ترین غار آبی جهان غار علیصدر در همدان قرار دارد به زیر ساخت‌های استان همدان همچون آزادراه، فرودگاه و راه‌آهن اشاره و تصریح کرد: همدان به عنوان شهر سبز پایدار، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال و شهر ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت انتخاب شده که نشانگر ظرفیت‌های همدان در توسعه گردشگری و محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

استاندار همدان با اشاره به وجود یک‌هزار و 200 واحد تولیدی در بخش صنعتی در همدان از مراکز علمی قوی در استان نام برد و خاطرنشان کرد: وجود 250 رشته تحصیلی در همدان، این استان را یکی از قطب‌های علمی کشور کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه‌‌گذاری در استان همدان بالا است به وجود یک میلیارد یورو ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان اشاره و بیان کرد: وجود 16 پروژه در صنایع دستی و گردشگری با 38 میلیون یورو، 12 پروژه در بخش کشاورزی با 85 میلیون یورو، 47 پروژه در بخش صنعت و معدن با قابلیت 770  میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان است.

نیکبخت از افتتاح سه هتل کتیبه، امیران 2 و فاران تویسرکان با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خبر داد و با گلایمندی از سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: متاسفانه با وجود وعده سازمان تامین اجتماعی از سال 94 در خصوص احداث هتل هما در همدان تاکنونی اقدامی انجام نشده که از آقای جهانگیری درخواست می‌کنم به این مورد رسیدگی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات