خبرهای داغ:
به همت پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود،

برگزاری اولین جشنواره خودرو‌های خورشیدی دانش آموزی استان در شاهرود

پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود، با همکاری و حمایت شرکت سرمایه گذار در بخش انرژی‌های نو در شاهرود، مسابقه خودرو‌های خورشیدی را برای اولین بار در استان برگزار کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۵۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
برگزاری اولین جشنواره خودرو‌های خورشیدی دانش آموزی استان در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علاقمندی دانش آموزان و دست اندرکاران پژوهش سرای دانش آموزی شاهرود به معرفی و نمایش کاربرد‌های انرژی‌های نو (خورشیدی) و فراهم نمودن زمینه رشد و پرورش خلاقیت‌های گروهی دانش آموزان و گسترش فرهنگ پژوهش و تحقیق عامل برگزاری اولین جشنواره خودرو‌های خورشیدی در استان سمنان شد.
رضا رستمی کارشناس ارشد مکانیک و هنرآموز هنرستان شهید باهنر شاهرود که سال ها، داوری جشنواره خوارزمی را نیز به عهده داشته است دبیر این جشنواره است که توانسته دانش آموزان علاقمند به خودرو‌های خورشیدی را گردهم آورد.
در این جشنواره که با حمایت پژوهش سرای دانش آموزی و معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شاهرود برپا شد، دانش آموزان دست ساخته‌های خورشیدی خود را در قالب خودرو‌هایی کوچک به رقابت گذاشتند.
در پایان این مسابقات تیم‌های برتر معرفی به شرح ذیل معرفی و تجلیل شدند:
در مقطع متوسطه دوره دوم، رتبه نخست به گروه apple از دبیرستان دخترانه شاهد (شهید رضا نادری) رسید که اعضا این تیم را کوثر کاظمی، الهه حسین پور و مریم مصطفی لو تشکیل می‌دادند. رتبه دوم به گروه need for speed از دبیرستان پسرانه شاهد (شهید میر غفوریان) رسید که امیر رضا ابراهیمی و متین عامری اعضا این گروه بودند. رتبه سوم به گروه Black proud از دبیرستان امام محمد باقر (ع) شامل کیمیا صفدری و ندا عظیمی رسید.
در مقطع متوسطه دوره اول عنوان نخست به دبیرستان شهید بهشتی و شهید پور حیدری (به صورت مجزا) رسید که محمد بیناییان و سبا حسن خانی اعضا آن‌ها را تشکیل می‌دادند و رتبه دوم به گروه x۸۳ از مدرسه نمونه دولتی دخترانه ۱۵ خرداد با اعضا سایدا ستوده و یگانه راستگو رسید و رتبه سوم به گروه fast car از دبیرستان هفده شهریور و شهید پور حیدری با اعضا مریم صدیقی و یگانه یزدی رسید.
لازم به ذکر است: رتبه‌های اول تا سوم به مرحله استانی مسابقات خودروی خورشیدی راه پیدا کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها