یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: با استفاده از پیمانکار بخش خصوصی مدت زمان اجرای طرح و زمینه اشتغال جوانان جویای کار در مدت زمان اجرای طرح فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۴۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، "علی ربیعی"، کارشناس برنامه ریزی حوزه شهری گفت:در چند سال اخیر به برکت عتبات عالیات و خصوصا اربعین حسینی ،تردد زوار از استان ایلام افزایش چشمگیری یافته است.که به ظرفیتی جهت ارتقاء زیرساختها از جمله راه های ارتباطی در مناطق مختلف استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه 5 محور ارتباطی بعنوان محورهای اربعین جهت تردد زوار از استان ایلام تعیین شده اند، افزود:که یکی از این محورها ، محور پلدختر-تونل کبیرکوه-آبدانان-دهلران در محدوده سه شهرستان حوزه جنوبی قرار دارد.
این کارشناس با بیان اینکه از ظرفیت های اربعین برای این محور استفاده نشده است، افزود: بجز حفاری تونل کبیرکوه و دسترسی های آن،متاسفانه تاکنون ،اقدامی جهت طراحی و احداث خود مسیر به صورت بزرگراه صورت نگرفته است.
وی با توجه به محدودیت های اعتباری دولت استفاده از توان مالی و تجربه پیمانکار بخش خصوصی بومی در طراحی و اجرای محور و تونل دینارکوه بسیار مهم دانست و افزود:با استفاده از پیمانکار بخش خصوصی مدت زمان اجرای طرح، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دیگر طرح های شهرستان ، اشتغال جوانان جویای کار در مدت زمان اجرای طرح فراهم خواهد شد.
این کارشناس حوزه شهری تصریح کرد: به جهت کاهش مسافت 100کیلومتری بین آبدانان و دهلران به حدود 50کیلومتر می توان به طراحی و اجرای تونل دینار کوه در حد فاصل روستاهای هزارانی تا چمکبود و در امتداد تونل عظیم کبیرکوه اقدام کرد .
وی به مزایایی طرح تونل عظیم کبیرکوه اشاره و گفت:کاهش50درصدی مسافت بین آبدانان و دهلران ،حذف نقطه حادثه خیز خصوصا دو گردنه شترمل و گچ زاغ ،کاهش زمان سفر و مصرف سوخت از مهمترین مزایایی تونل کبیرکوه است.
ربیعی در پایان اظهار داشت: مسئولین محلی واستانی با پیگیری موضوع زمینه اجرای این طرح حیاتی را فراهم و زمینه رشد اشتغال در شهرستان به جهت تردد بار و مسافر ، زمینه های جذب سرمایه گذار برای اجرای طرحهای صنعتی در محدوده شهرستان فراهم نمایند.

ارسال نظرات