امینی در نشست سبک زندگی اسلامی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد:
امینی در نشست سبک زندگی اسلامی پایگاه یاس نبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد خاطرنشان کرد:تاریخ و تمدن ایرانی یک بستر مناسبی است که ما با مبنای شریعت، به شعار «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی»، جامه عمل بپوشانیم و حرفی نو بزنیم که فقط شعار نباشد.
کد خبر: ۹۰۵۰۴۴۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، به منظور ترویج و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، نشستی با سخنرانی خواهر امینی و با حضور پنجاه نفر از خواهران بسیجی پایگاه یاس نبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار گردید.
" امینی " با بیان اینکه سبک زندگی مجموعه رفتار‌ها و الگو‌های کنش هر فرد است که معطوف به ابعاد هنجاری و معنایی زندگی اجتماعی می‌باشد و نشان‌دهنده کم و کیف نظام باور‌ها و کنش‌های فرد است ا، افزود: سبک زندگی بر ماهیت و محتوای خاص تعاملات و کنش‌های اشخاص در هر جامعه دلالت دارد و مبین اغراض، نیات، معانی و تفاسیر فرد در جریان عمل روزمره و زندگی روزانه است.
وی در تشریح سیک زندگی ایرانی اسلامی با تاکید بر اینکه این نوع سبک زندگی می‌بایست متاثر از آموخته‌های دینی خود ما باشد که میتوان در قالب حیات طیبه اسلامی آن را طرح کرد، هدف بحث و بررسی پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی را توجه به الگو‌های صحیح زندگی و کشف هویت تاریخی وتعیین نسبت ایرانی بودن و اسلامی بودن بر شمرد.
سخنران نشست در ادامه اظهار داشت: مفهوم این سرفصل در یک جمله آن است که تاریخ و تمدن ایرانی یک بستر مناسب است که ما با مبنای شریعت به شعار «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی»، جامه عمل بپوشانیم و حرفی نو بزنیم که البته فقط شعار نباشد و به گون‌های عمل کنیم که در شرق و غرب بینظیر باشد و البته عقلانی تر.
وی در پایان بر لزوم یافتن یک نقطه شروع جهت تغییر سبک نسبتا غربی کنونی، خصوصا برای ایران و سپس کشور‌های اسلامی تصریح نمود.
ارسال نظرات