خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح 89 پروژه برق با اعتبار 109 میلیارد و 131 میلیون ریال و کلنگ‌زنی 29 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 469 میلیون ریال طی هفته دولت در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۰۳۵۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

افتتاح و کلنگ‌زنی 118 پروژه برق در همدانمحمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و این ایام بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت برق افزود: از دستاوردهای انقلاب و نظام در این حوزه تولید بیش از 90 درصد تجهیزات مورد نیاز بخش توزیع در داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز تمام شهرها و روستاهای بالای 10 خانوار استان زیر پوشش خدمات برق قرار دارند و وجود 729 هزار مشترک در استان گواه این امر است.

وی با اشاره به استفاده از انرژی پاک و پیشگامی استان همدان در این حوزه ابراز داشت: تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 35 مگاوات  وارد مدار شده و سه نیروگاه نیز در دست اجراست که امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

شهیدی یادآور شد: همچنین در بخش نیروگاه‌های مقیاس کوچک(CHP) نیز تاکنون دو نیروگاه در مجموع با ظرفیت 13.4 مگاوات احداث شده و دو نیروگاه نیز با ظرفیت 9 مگاوات در دست اقدام است.

وی در ادامه با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی خدمات نظام و دولت به مردم است، گفت: این امر موجب دلگرمی و امیدبخشی به مردم می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: همزمان با ایام هفته دولت 89 پروژه برق با اعتبار 109 میلیارد و 131 میلیون ریال افتتاح و 29 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 469 میلیون ریال در استان همدان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح ابراز داشت: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح 12 پروژه با 27 میلیارد و 210 میلیون ریال اعتبار در شهرستان همدان، 11 پروژه با 32 میلیارد و 48 میلیون ریال در ملایر، 13 پروژه با اعتبار 10 میلیارد و 80 میلیون ریال در نهاوند و 7 پروژه با 5 میلیارد ریال در تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهیدی اضافه کرد: همچنین طی این هفته 9 پروژه با اعتبار 12 میلیارد و 210 میلیون ریال در اسدآباد، هشت پروژه با اعتبار 10 میلیارد و 949 میلیون ریال در بهار، 21 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 303 میلیون ریال در کبودراهنگ، دو پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 740 میلیون ریال در رزن و 6 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 591 میلیون ریال در فامنین افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت پنج پروژه با 9 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان همدان، پنج پروژه با 4 میلیارد ریال در نهاوند، 14 پروژه با 2 میلیارد و 569 میلیون ریال در کبودراهنگ، یک پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون ریال در رزن و چهار پروژه با اعتبار 3 میلیارد و 600 میلیون ریال در فامنین کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: در قالب پروژه‌های افتتاحی امسال هفته دولت 22 هزار و 970 متر شبکه‌ 20 کیلوولت و 47 هزار و 265 متر شبکه‌های فشار ضعیف و کابل خودنگهدار احداث و اصلاح شده است.

وی با اشاره به نصب 106 دستگاه پست هوایی و زمینی در مجموع با قدرت 14 هزار و 836 کیلوولت آمپر افزود: 5 هزار و 210 متر نیز به شبکه روشنایی معابر اضافه شده است.

شهیدی با اشاره به انشعابات واگذار شده عنوان کرد: طی پنج ماه نخست امسال نیز 7 هزار و 640 انشعاب برای تأمین برق مشترکین جدید واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت مصرف برق استان گفت: میزان مصرف انرژی برق استان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در تابستان امسال پیک بار مصرف برق استان به 691.5 مگاوات رسید، اظهار داشت: سال گذشته پیک بار استان 663 مگاوات بود که پیک امسال 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که با همراهی و تعامل خوب مردم استان توانستیم پیک بار امسال را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت اضطرار بار در استان عنوان کرد: امسال با توجه به افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق در کشور برای توازن‌سازی تولید و مصرف برق این طرح به درخواست مدیریت شبکه برق ایران با مشارکت همه استان‌ها اجرایی شد.

شهیدی ادامه داد: این طرح از 5 تیر ماه سال جاری در استان همدان اجرا شد و از 20 مرداد ماه وضعیت به روال عادی خود بازگشته است.

وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای نیمه دوم سال نیز در نظر گرفته شده و برنامه‌ها در حال اجرا است تا بتوانیم برق پایدار و مستمری در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات