خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در در دیدار اعضای ستاد اربعین استان، گفت: اربعین حسینی یکی از سنت های برجسته درمیان مردم، عالمان و بزرگان مسلمین است و این فرهنگ بزرگترین مانور قدرت جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۰۵۰۳۵۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام و  سید محمد علی آل هاشم با بیان اینکه اربعین مانور جبهه حق در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام است، افزود: چند سال پیش که از سوی جبهه استکبار سرزمین کربلا آماج حملات و تهدیدات تروریستی و تکفیری بود، زائران اربعین در کنار عشق و علاقه به زیارت حرم شهدای عاشورا با نیت شهادت در مسیر عشق به نهضت جاودانه امام حسین (ع) راهی این سفر میشدند.
وی ادامه داد: زیارت اربعین یک فرهنگ است و این فرهنگ به امنیت دو کشور عراق و ایران تاثیر بسزایی داشته است.
حجت الاسلام آل هاشم زیارت اربعین را اعتبار نظام دانست و اظهارداشت: اهمیت به این حرکت فرهنگی امیدها را در دل نسل جدید زنده می کند و آینده سازان این مرز و بوم را با نهضت خونین عاشورا و آموزه های آن آشنا می سازد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر حمایت از حرکت عظیم و پیاده کاروان های اربعین خاطرنشان کرد: تلاش های همه دستگاه های متولی در امر کاروان های زیارت اربعین ستودنی است اما برای تسهیل امورات سفر زائران درخروجی مرزهای کشور و خاک کشور عراق و همچنین تعیین و تامین ارز مسافران اتخاذ تدابیر لازم بسیار ضروری است.
در ابتدای این دیدار نمایندگان دستگاه های ذی ربط با ستاد اربعین حسینی از آخرین وضعیت اقدامات انجام یافته گزارش دادند.

ارسال نظرات