خبرهای داغ:
شوهاز اولین استارت آپ چابهار است که پروژه گردشگري هوشمند، شهر هوشمند را در قالب سخت افزار و نرم افزار براي نخستين بار در کشور دنبال مي كند.
کد خبر: ۹۰۵۰۲۲۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
درآمد زايي یک میلیارد ريالي استارت آپ شوهاز براي بوميان چابهار 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از سیستان و بلوچستان، موسس و مدیرعامل شوهاز ،عبدالوهاب ریسی دانا فارغ التحصیل هوش مصنوعی و مدرس دانشگاه از خدمات این شرکت و درآمدزایی بومیان چابهار توسط استارت آپ شوهاز بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون ریال در ایام تعطیلات خبر داد.

مدیرعامل شرکت شوهاز درباره خدمات این شرکت بیان داشت: شوهاز به عنوان پورتال جامع چابهار و مرجع جامع گردشگری استان سیستان و بلوچستان، چابهار گردی، سیستان و بلوچستان گردی، راهنما جامع چابهار، راهنما سرمایه گذاری و کسب و کار در چابهار، راهنما خرید و خرید اینترنتی از چابهار، خرید آنلاین محصولات صنایع دستی سوزن دوزی، گزینه های متفاوت و متنوعی در مورد سفر، سرمایه گذاری و کسب و کار در چابهار و همچنین تفریح و گذراندن اوقات فراغت در اختیار شما می گذارد و شما را با ناشناخته هایی آشنا می سازد که ممکن است در چند متری یا چند صد کیلومتری شما باشد.

عبدالوهاب رئیسی دانا عنوان کرد: شوهاز، متفاوت ترین مکان برای یافتن پیشنهادهایی جذاب و خاص و یا به اشتراک گذاشتن تجربیات گردش و تفریح و سفر، سرمایه گذاری و کسب و کار با دیگران است.

وی درباره معنی شوهاز خاطرنشان کرد: کلمه شوهاز از کلمات اصیل بلوچی و به معنی حستجو کردن می باشد. با شوهاز چابهار را بهتر خواهید شناخت، شوهاز چابهار را معرفی می نماید و وقتی که به چابهار سفر نمودید خدمات ارائه می کند.

رئیسی دانا افزود: شوهاز به عنوان پورتال جامع چابهار و مرجع جامع گردشگری استان سیستان و بلوچستان با قابلیت مشارکت کاربران، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص چابهارگردی، سیستان و بلوچستان گردی، راهنما جامع چابهار، راهنما سرمایه گذاری و کسب و کار در چابهار، راهنما خرید و فروشگاه اینترنتی چابهار و بازار صنایع دستی آنلاین  است. شوهاز شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری چابهار و استان می باشد همچنین راهنمای حرفه ای چابهار ، سیستان و بلوچستان و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری، سرمایه گذاری و کسب و کار و خرید در چابهار می باشد.

وی ادامه داد: شوهاز به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما تهیه کنید، هتل رزرو کنید، تور و یا خانه ارزان در چابهار رزرو کنید. غذا و لباس های محلی سفارش دهید ، خرید بصرفه به همراه راهنما در چابهار، همچنین راهنما و مشاور کسب و کار و سرمایه گذاری در چابهار و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات شوهاز توسط راهنمایان محلی، گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری محلی استان سیستان و بلوچستان کمک کنید.

مدیر عامل شوهاز درخصوص چگونگی شروع به کار خود بیان کرد: در یکی از جلسات برنامه ریزی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار برای پیاده سازی یک برنامه ای آنلاین برای اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری چابهار از اینجانب عبدالوهاب رئیسی دانا دعوت بعمل آمد. هدف یک برنامه موقت برای نوروز 96 بود. چون این برنامه عمل جستجو کردن را انجام می دهد تصمیم گرفتیم اسمی محلی برای آن انتخاب نماییم بنابراین نام آن را شوهاز گذاشتیم.

وی گفت: پس از راه اندازی آن در نوروز 96 که با استقبال گسترده ای روبرو شد و توانستیم به 27 هزار گردشگر خدمات ارئه نمایم. اما در ایام نوروز با بازخورد هایی که از گردشگران میگرفتیم و نیازمندی هایی را که آنها مطرح می کردند کم کم شروع به اضافه کردن آنها می کردیم. برای مثال وقتی با گردشگران در کیوسک های از من بپرسِ ستاد نوروزی صحبت می کردیم و همزمان سایت شوهاز را معرفی و اپلیکیشن را برای آنها نصب می کردیم. می گفتند: " ما نیاز به راهنما محلی داریم تا همراه ما باشد و توضیحات مکان ها را به ما بگوید." تعدادی دیگر از گردشگران سوالاتی از قبیل: محل تهیه غذاهای محلی شما کجاست ؟ خوراکی های محلی شما چیست ؟ ما را به تامل وا می داشت و این دغدغه ها را در شوهاز می آوردیم. کم کم متوجه شدیم که ما با یک ظرفیت بسیار بزرگی مواجه هستیم.

رئیسی دانا درباره معرفی این خدمات و کسب رتبه های مربوطه خاطرنشان کرد: در تیرماه 96 در نمایشگاه بین المللی الکامپ شرکت کردیم و توانستیم حائز رتبه شویم و تجارب بسیار خوبی بدست بیاوریم. همچنین در برنامه تلویزیونی شبکه اول سیما، "حرف حساب" کاری از گروه اقتصاد، که یک برنامه کارآفرینی می باشد از ما دعوت بعمل آمد. در نمایشگاه و پس از معرفي پتانسيل هاي چابهار، مراجعین درخواست راهنمای سرمايه گزاري كردند كه در اين راستا چند سرمايه گذار جذب و به منطقه آزاد معرفي نموديم. در نمایشگاه دستاوردهای نیم قرن دانشگاه علمی کاربردی کل کشور شرکت نمودیم در آنجا نیز در کل کشور جزو چهار دانشگاه برتر شدیم.

وی ادامه داد: در این نمایشگاهها نیز درخواست هایی از طرف مردم نسبت به چابهار مطرح می شد که این درخواست ها بیشتر به موقعیت راهبردی چابهار معطوف بودند.از این رو قسمت راهنمای سرمایه گذاری و کسب و کار در چابهار را نیز در شوهاز اضافه نمودیم. همچنین با توجه به اینکه چابهار پذیرای تعداد بسیار زیادی از  هم وطنان غیر بومی است و اطلاعاتی جامع و کامل نسبت به شهر ندارند، راهنمای جامع چابهار را نیز اضافه کردیم.

مدیرعامل شوهاز متذکر شد: رویکرد ما در شوهاز در مقطع کنونی دنبال کردن مجموعه خدمات شهری می باشد. و در مسیری به سوی شهر هوشمند. شوهاز هم اکنون در مرکز بین المللی رشد چابهار مستقر می باشد.

رئیسی دانا در جواب اینکه" آیا مسئولین امر شما را حمایت می کنند:، گفت: انتظار ما از مسئولین امر چابهار با توجه به پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری مبنی بر حمایت از دستاوردهای نوآوری و اقتصاد دانش بنیان،  کمک به رشد استارت آپ شوهاز و همچنین بکار گیری شوهاز در زمینه انجام اموری که قابلیت  برون سپاری دارند است، در جهت چابک سازی سازمانی و دخیل کردن طیف محلی از خدمات شوهاز.

مدیرعامل شوهاز در انتها افزود: براي گسترش فعاليت و بازار شوهاز از سرمايه گذاران علاقمند به سرمايه گذاري در حوزه فن آوري و كارافريني دعوت می کنم که حتماً خدمات این شرکت را از نزدیک ببینند همچنین به آدرس درگاه اينترنتي شوهاز www.shouhaaz.com  حتماً سربزنند.
 

ارسال نظرات