مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراهان گفت؛

عید سعید غدیر، عظیم ترین عید شیعیان / روزه عید غدیر کفاره شصت سال گناهان است

روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمد (ص) است و عظیم ترین اعیاد شیعیان است به طوری که خداوند تبارک و تعالی پیامبری را مبعوث نفرموده مگر اینکه این روز را عید قرار داده و حرمت آن را حفظ نموده است.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۹۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج شهرستان فراهان، حجت الاسلام و المسلمین قاسم طاهریان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمد (ص) است و عظیم ترین اعیاد شیعیان است به طوری که خداوند تبارک و تعالی پیامبری را مبعوث نفرموده مگر اینکه این روز را عید قرار داده و حرمت آن را حفظ نموده است.

ایشان در ادامه بیان داشت: نام این روز در آسمان، روز عهد معهود است و در زمین روز میثاق ماخود و جمع مشهود است، از حضرت امام صادق (ع) پرسیدند: آیا مسلمانان را عیدی هست غیر از جمعه و اضحی و فطر؟ فرمود بله عیدی است که از همه حرمتش بیشتر است، راوی سوال کرد کدام عید است؟ حضرت فرمود آن روزی است که حضرت رسول (ص) ، علی بن ابی طالب (ع) را به خلافت و جانشینی خود نصب کرد و فرمود هرکس من مولا و آقای او هستم،پس علی مولا و پیشوای اوست و آن روز هجدهم ذی الحجه است.

وی افزود: در روایت است که امام صادق (ع) فرمود (در این روز) روزه بدارید و عبادت کنید و محمد و آل محمد (ص) را یاد کنیدو برایشان صلوات بفرستید و از امام رضا (ع) نیز نقل است که فرمود: خداوند در این روز از هر زن و مرد مومن گناه شصت سال را می آمرزد.

حجت الاسلام طاهریان در پایان، اعمال وارد شده در روز عید غدیر را این‌چنین برشمردند: اعمال این روز چند چیز است؛ روزه که کفاره شصت سال گناه است، غسل کردن ،هدیه دادن، قرائت دعای ندبه، مصافحه با مومنان، افطار دادن، زیارت حضرت امیر (ع) که برای آن حضرت در این روز سه زیارت نقل شده که یکی از آنها زیارت معروف به امین الله است که از نزدیک و دور خوانده می‌شود، دو رکعت نماز است و بعد از نماز سجده و در  سجده صد مرتبه "شکرا لله" و باز سجده در سجده ذکر "الحمد لله" و در روایت است که هرکس این اعمال را به جا آورد مانند کسی است که در روز عید غدیر نزد رسول خدا (ص) حاضر باشد و با آن حضرت بیعت کرده باشد و بهتر این است که این نماز نزدیک زوال خوانده شود زیرا رسول خدا (ص) در آن ساعت امیر المومنین (ع) را در غدیر خم به امامت و خلافت نصب فرمود.

ارسال نظرات