مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکل اشتغال بانوان، دو اولویت اصلی است که در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد دنبال خواهم کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۳۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فاطمه دانش یزدی در گفتگو با یزدبانو، در رابطه با اولویت‌ها و برنامه‌های خود در سمت مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد، گفت: دفتر امور بانوان یک سری برنامه‌های استراتژیک و راهبردی را دنبال می‌کرده است و ما نیز سعی می‌کنیم همان برنامه‌ها را با ۲ اولویت اصلی ادامه دهیم.

وی ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده، شناسایی آسیب و تهدید‌های این مقوله و تلاش برای رفع آن‌ها و همچنین تلاش برای رفع مشکل اشتغال بانوان ۲ اولویت اصل است که در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد دنبال خواهیم کرد.

دانش یزدی با بیان اینکه خوشبختانه امروز جایگاه ویژه‌ای به بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی داده‌شده است، اذعان کرد: تقویت جایگاه زن در بنیاد خانواده از سیاست‌های دولت و تأکید مقام معظم رهبری است که در این راستا طرح‌های ملی و استانی اجرا شده است و ما نیز آن را دنبال خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال ۹۷ از سوی مشاور وزیر کشور در حوزه بانوان، سال امنیت و نشاط زن، خانواده سالم و جامعه پویا در حوزه بانوان و خانواده مطرح شده است، گفت: در این راستا نیز یکسری برنامه‌های نشاط اجتماعی ازجمله طرح توان‌افزایی بانوان، ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی زنان انجام شده است؛ ما نیز سعی داریم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح و پروژه‌هایی که در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد انجام می‌گیرد، نباید صرفاً برای نگهداری در آرشیو و کتابخانه‌ها باشد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این طرح و پروژه‌ها را در رشته‌های مختلف ازجمله مطالعات زنان عملیاتی کرده و در راستای سیاست‌های دولت در جهت ارتقاء توانمندی بانوان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

دانش یزدی با بیان اینکه دولت درزمینهٔ اشتغال خدماتی را در نظر گرفته است، گفت: تسهیلات روستایی، تسهیلات فراگیر، پوشش بیمه‌ای برای کارآفرینان ازجمله ظرفیت‌های در نظر گرفته‌شده از سوی دولت است و ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت اشتغال بانوان و توانمندسازی آن‌ها گام برداریم.
ارسال نظرات