خبرهای داغ:
معاون امور هنری وزیر ارشاد:

بیان نو در هنر، منافی سنت نیست

حسینی گفت: ما این امر را به فال نیک می گیریم که برای ثابت ماندن هنر خوشنویسی نیازمند بیان نو هستیم و این بیان منافی سنت نیست بلکه این چراغ پررونق را پرفروزترمی کند.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۹۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد در آئین گشایش پنجمین دوسالانه هنرخوشنویسی در جمع مسوولان ارشد و هنرمندان استان که در سرای تاریخی سعدالسلطنه برگزار شد بیان کرد: شعر و خوشنویسی دو هنر بدیع ایران زمین بوده و هر صاحب امتیازی که در آسمان هنر ایران قد کشید ناخودآگاه در شعر و شاعری دستی داشته است.
 
وی گفت: در کشوری که شاعران برجسته همچون سعدی و فردوس و حافظ و مولانا دارد، شاعر شدن و خوشنویسانی همچون میرعماد و علاالدین و عمادالکاتب دارد، خطاط شدن امری بسیار دشوار است.
 
معاون امور هنری وزیر ارشاد عنوان کرد: در مسیر ماندگار شدن، صبر و مشقت و تمرین بسیاری لازم است تا پا در رکاب بزرگان آسمان ادب و هنر ایران نهاد.
 
حسینی اظهار کرد: در ژول سال هایی که هنر خوشنویسی در معرض نسیان و فراموشی قرار داشت، این شمع وجود خوشنویسان بود که این هنر را زنده کرد و از این باب باید قدردان بزرگان خوشنویسی باشیم که در این مسیر مشقت های زیادی را متحمل شدند.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر هنر افزود: یکی از مشکلات هنر در کشور این است که کمتر از نگاه آمایشی هنر را بررسی کرده ایم طوری که گاها بعضی از نقاط که محروم ترند درخواست این را دارند که بتوانند برای یکبار در طول سال میزبان جشنواره های هنری باشند.
 
وی تصریح کرد: با قاطعیت می توان گفت قزوین جزو معدود شهرهایی است که دارای زمینه تقدیر است چرا قابلیت باید در شخص جمع شود تا وی را شایسته تقدیر نماید و قزوین شهری کهن با پیشینه تاریخی بسیاری است.
 
معاون امور هنری وزیر ارشاد ضمن تقدیر از استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز یکی از رویدادهای ثابت تقویم کشور در حال برگزاری است و با تلاش های استاندار هنردوست استان قزوین، باید گفت این باور پذیری حاصل رفتار مدبرانه وی است.
 
حسینی با اشاره به شخصیت ملکمحمد و انتخاب پیام وی در دوسالانه خوشنویسی افزود: پیام ملکمحمد در انتخاب پنجمین دوسالانه این است که نوآوری در خوشنویسی یکی از راههای حفظ سنتهای این هنر است.
 
وی گفت: آثار ملکمحمد نشانه ای از تلاش در مقابله با سنت و یکی از نشانه های احترام به سنت است و این تلفیق در آثار وی، حلاوت خاصی به این هنر بخشیده است.
 
معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت: ما این امر را به فال نیک می گیریم که برای ثابت ماندن هنر خوشنویسی نیازمند بیان نو هستیم و این بیان منافی سنت نیست بلکه موجب فروزانی این چراغ پرفروغ می شود.
 
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها