محمد کلایی رودباری در گفت و گو با بسیج:

حمایت ها و دعای پدر و ماردم سبب موفقیت هایم شده است

محمد کلایی رودباری جوان ورزشکار بسیجی فرمهینی با شرکت در مسابقات قهرمانی کیوکوشین کاراته کشور در ابتدای شهریورماه امسال در تهران، مقام سوم کشوری در رده جوانان را کسب کرد.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۹۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

محمد کلایی رودباری ورزشکار بسیجی فرمهینی در مسابقات قهرمانی کیوکوشین کاراته کشور سال 97 ، حائز مقام سوم کشوری در رده جوانان شد. در ادامه گفتگوی صمیمی  با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان را می خوانیم:

جناب اقای کلایی، متولد چه سالی هستید؟

اینجانب محمد کلایی رودباری متولد سال 1382 در شهر فرمهین هستم و اکنون دوره متوسطه اول را به اتمام رسانده و وارد دوره متوسطه دوم خواهم شد.

چه ورزشی را بصورت قهرمانی انجام می دهید و این رشته را از چه سنی آغاز نموده اید؟

بنده در حال حاضر در رشته ورزشی کیوکوشین کاراته در باشگاه رزمی شهید ابراهیم هادی فرمهین با کمربند سبز مشغول به تمرین هستم. ورزش کیوکوشین کاراته را از سن 13 سالگی زیرنظر شیهان یاسر جعفری آغاز نمودم و در طی سه سال تمرین مداوم موفق شدم که امسال در مسابقات کشوری مقام سومی را کسب نمایم.

برای رسیدن به مقام کشوری چقدر تمرین داشته اید؟

بنده برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور تقریبا مدت یکسال مداوم تلاش کردم به طوری که در این یکسال یکروز در میان، چهار ساعت تمرین سخت انجام می دادم و به لطف خداوند توانستم نتیجه مطلوبی را کسب نمایم.

نقش پدر و مادرتان در رسیدن به این موفقیت را چقدر می دانید؟

البته که اگر حمایت‌ها و تشویقات پیاپی پدر و مادرم نبود نه تنها به مقام سومی کشور نمی رسیدم، بلکه حتی ممکن بود اصلا وارد باشگاه نمی شدم و هیچ‌گاه ورزش رزمی را آغار نمی کردم که الحمد لله با دعای خیر پدر و مادرم تا کنون توانستم موفق شوم.

آیا ورزش کردن خلل و آسیبی به مساله درس خواندن شما وارد ننموده است؟

ورزش رزمی نه تنها اثر منفی بر روی درس خواندن من نداشته بلکه بدلیل افزایش قدرت بدنی و همچنین آرامش فکری حاصل از ورزش، درس ها  را بهتر می‌فهمم.

چه توصیه ای به هم سن و سال های خود دارید؟

به هم سن و سال ها و دوستان خودم پیشنهاد می کنم حتما یک ورزشی که متناسب با علاقه آنهاست را انتخاب کنند و آن را ادامه دهند، زیرا هم سلامت جسمی دارند و هم سلامت فکری و روانی و ورزش می تواند در همه عرصه های زندگی به انها کمک کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات