خبرهای داغ:
پاهایی که در اثر بی توجهی مسئولین نظام سلامت کشور قطع می شوند؛

پایان کابوس قطع پای دیابتی ، معجزه طب سنتی /قطع پای ۲۱ هزار نفر سالانه در کشور،ناکارآمدی پزشکی نوین

در بیمارستان های کشور سالانه ۲۱ هزار نفراز افراد مبتلا به زخم دیابت دچار قطع عضو می شوند،این درحالی است که به روش طب سنتی زخم های دیابتی بدون قطع عضو درمان می شود، برخی از بیماران که در بیمارستان رضایت به قطع عضو نداده اند به کمک طب سنتی درمان شده اند.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۰۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
پایان کابوس قطع پای دیابتی ، معجزه طب سنتی /قطع پای ۲۱ هزار نفر سالانه در کشور،ناکارآمدی پزشکی نوین 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از قم، بر اساس آمار 4 تا 5 میلیون نفر در کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند، که از این  این تعداد سالیانه حدود 60 هزار نفر به زخم پای دیابتی مبتلا می‌شوند که متاسفانه سالیانه 21هزار نفر از موارد بیماری منجر به قطع عضو می‌شود .

 

درحالی در بیمارستان ها از شیوه قطع عضو استفاده می شود  که به کمک طب سنتی درمان بسیار کم هزینه برای درمان دیابت و جلوگیری از قطع عضو وجود دارد.

یکی از فعالان طب سنتی دکتر ولایت اله درویشی قریب به ده سال در این عرصه فعالیت دارد و بیماران زیادی که در بیمارستان ها قرار بوده است عضوی از بدن آن ها قطع شود به کمک طب سنتی این بیماران را بدون این که عضو از بدن خود را از دست بدهند درمان کرده است.

سرویس خبری بسیج علمی  با عباس انتظام یکی از بیماران  دیابتی که پزشکان به وی پیشنهاد قطع پا را داده بودند، اما وی رضایت نداده بود و به کمک دکتر درویشی دیابت وی درمان شده  و از قطع پا نیز نجات پیدا کرده است گفت و گویی را انجام داده است.

انتظام 55 ساله با اشاره به اینکه 25 سال دارای بیماری دیابت است بیان داشت: در یکی از بیمارستان های شهر یزد بستری بودم، پای راستم دچار زخم های عفونتی شده بود که دو بند انگشت در پایم فرو می رفت و ورم پایم به اندازه بادکنک شده بود، پزشکان ناچار تصمیم گرفته بودند که پای راستم را قطع کنند.

وی افزود: به قطع پا رضایت ندادم و از طریق یکی از دوستان با دکتر درویش تماس تلفنی برقرار کردم، و پس از بیان شرح حال زیر نظر طب سنتی کار مداوای من آغاز شد که کمتر از یک سال بهبودی حاصل شد و هم اکنون به راحتی با پایم کار می کنم و به شغل رانندگی مشغول هستم، از دکتر درویشی کمال تشکر را دارم.

 ولایت اله درویشی دارای مدرک دارای دکترای روانشانسی و مدرک هم سطح دکترای طب سنتی از فعالان مزاج شناسی طب سنتی است.

سرویس خبری بسیج علمی برای آشنایی بیشتر با نقش طب سنتی در درمان زخم های دیابتی گفت و گویی را با این فعال طب سنتی انجام داده است.

در  گفت و گوی سرویس خبری بسیج علمی با درویشی، وی  اساس درمان دیابت در طب سنتی را اصلاح سبک زندگی دانست و اذعان داشت: رویکرد طب سنتی بر پیشگیری ، آگاهی بخشی و اصلاح سبک زندگی  استواراست. طب سنتی بر مزاج شناسی و ایجاد توازن و تعادل روحی روانی برای کنترل و درمان برنامه ارائه می دهد.

فعال طب سنتی در پاسخ به این سوال که چرا در پزشکی نوین روی به قطع عضو آورده می شود بیان داشت: در طب نوین وقتی نمی توانند عفونت ها را کنترل کنند، سیاه شدن عضوی را کنترل کنند و زخم های عفونتی دیابتی را کنترل کنند ، مجبور هستند در چهار چوب آموخته های طب نوین  به بریدن عضو اقدام کنند .

درویش با اشاره به این که روش قطع عضو افراد دیابتی در دنیا خیلی هم موفق نبوده، اذعان داشت: دنیا با پدیده  قطع عضو در واقع حالت ناکارآمدی را احساس می کند و دنیای طب نوین در حوزه درمان دیابت ناکارآمد است و در حوزه جراحی و قطع عضو پیشرفت کرده است و در درمان دیابت پیشرفت نکرده است.

وی در ارتباط با زخم های دیابتی گفت: در افراد مبتلا به دیابت گاهی مواقع زخم های دیابتی ایجاد می شود که ترکیبات مختلفی روی زخم ها بسته می شود که زخم های دیابتی را التیام می دهد.

وی با تاکید بر این که قطع عضو در طب سنتی وجود ندارد، افزود: طب سنتی با توجه به شیوه ی کار درمان گران، حکیمان سنتی راه کار مناسب تری دارد که تلاش می شود از بریدن عضو بدن اجتناب و خودداری شود.

وی در پاسخ به این سوال که افراد دیابتی که دچار عفونت در عضوی از بدن شده اند یا زخم دیابتی آنقدر شدید است که پزشکی نوین پیشنهاد قطع عضو داده است، آیا امیدی برای درمان وجود دارد یا خیر، اذعان داشت: خیلی از مراجعه کنندگان که دچار همچنین مشکلی بوده اند به کمک طب سنتی درمان شده اند و عضوی که طب نوین تصمیم به  قطع و بریدن شدن  گرفته بوده است، با روش درمانی حکیمان طب سنتی بهبود یافته است.

فعال طب سنتی در پاسخ به این سوال که زخم های دیابتی در چه مراحلی تشکیل می شود اذعان  داشت: زخم های دیابتی در مراحل اولیه دیابت ایجاد نمی شود و در مراحل متوسط به بالا زخم های دیابتی ایجاد می شود.

درویش  سم زدایی برای درمان زخم های دیابتی را مهم بر شمرد وگفت: در طب سنتی برای درمان دیابت در مراحلی که زخم ایجاد شده است، سم زدایی و پاک سازی بسیار مهم است و باید دقت شود که زیر نظر طبیب طب سنتی هر یک ماه تا دوماه اخلاط را از بدن دفع کنند.

وی در ادامه توصیه های طب سنتی برای  درمان زخم های دیابتی بیان داشت: در مرحله زخم دیابتی پرهیز غذایی بسیار مهم است و طب سنتی برای درمان و پیشگیری از ایجاد زخم توصیه هایی دارد، در درمان زخم های دیابتی، شیوه های طبیبان مختلف متفاوت است که در مجموع باعث می شود زخم های دیابتی پیشرفت نکند.

فعال طب سنتی در پاسخ به این سوال که آیا وزرات بهداشت در برنامه های خود قصد استفاده از تجارب سنتی برای درمان دیابت را دارد یا خیر بیان داشت: در پاسخ به این سوال به سیاست های وزیر محترم بهداشت و درمان و دانشگاه های عزیز علوم پزشکی برمی گردد که آیا واقعا ضرورت استفاده از طب سنتی را احساس کنند یا خیر.

فعال طب سنتی در توصیه ای خطاب به مسئولین نظام سلامت اذعان داشت:عزیزان وزارت بهداشت مقداری منصف باشند، دیدگاهشان را عوض کنند، سامان دهی کنند، کمک کنند.

درویش به تجربه شخصی خود از موثر بودن طب سنتی در درمان اشاره کرد و گفت: دست راست بنده یک زمانی دچار سوختگی شده بود، به اندازه 4 انگشت گوشت اضافی داشت، الان فوق تخصص پوست نمی تواند تشخیص دهد که دست راست یا دست چپ کدام یک بوده است که زمانی دچار مشکل بوده است.

وی در ارتباط با نحوه درمان خود اذعان داشت: یک پیرزن در اطراف بوشهر یک پماد درست کرده بود، حدود 25 ماه استفاده کردم هیچ آثاری از گوشت اضافی در دست من نماند و مو هم شروع به روییدن کرد، در صورتی که در طب نوین ده ها بار جراحی باید انجام می شد تا مشکل بر طرف شود.

درویش با انتقاد از نحوه عملکرد و سیاست های وزارت بهداشت در مواجه با طب سنتی اذعان داشت: اینجا ما نباید آن پیرزن درمانگر را به مداخله در پزشکی متهم کنیم، بیمارستان سوختگی شاید نتواند کار پیرزن را انجام دهد، اما آن خانم بزرگوار، آن پیرزن تجاربی داشت، عوض اینکه تجارب را ثبت کنند، تجارب را بنویسند، یاد بگیرند، استفاده کنند که چه موادی را استفاده کرده است، چه فرآیندی را داشته است، حق نداریم به آن پیرزن بگوییم درپزشکی مداخله کرده ای و دست این انسان را مداوا کرده ای.

وی در پایان گفت: طب سنتی و پزشکی نوین مکمل همدیگر هستند، یکدیگر را تکمیل می کنند.طبیبان طب سنتی و  پزشکی نوین باید  تجارب همدیگر را برای درمان و نجات بیمار یک کاسه کنند،پزشکان نوین ما فرزندان کشور ما هستند، انسان های مقدسی هستند که درمانگر هستند، لذا از تجارب آنها برای نجات بیمار استفاده می کنیم،نه اینکه وقت خود را صرف ایرادگیری از یکدیگر کنیم.

ارسال نظرات