امام جمعه اشکذر به هفته دولت اشاره کرد و گفت: اول شهریور تا هشتم این ماه به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که باید دولتمردان در این هفته عملکرد خود را به مردم بازگو کنند.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۷۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر: خطیب نماز جمعه اشکذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم، گفت: منصب امامت یک جایگاه الهی است که تنها خدا می‌تواند آن را انتخاب کند.
“حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا طالبیان” به خصوصیات حاکم دینی در قرآن اشاره کرد و افزود: حاکم یک جامعه اسلامی باید موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام باشد.
وی ویژگی دوم یک حاکم اسلامی را ترس از خدا دانست و تصریح کرد: ویژگی سوم حاکم جامعه اسلامی از دیدگاه قرآن، تلاش برای گسترش دین خداست.
طالبیان ادامه داد: عید غدیر خم عید الله اکبر است در این عید با فضیلت شایسته است برنامه‌های باشکوهی در کشور‌های اسلامی و شیعیان برگزار شود که شهرستان ما نیز از قاعده جدا نیست.
امام جمعه اشکذر به هشتم شهریور، سالروز شهادت شهیدان، باهنر و رجایی که به عنوان هفته دولت نیز نام‌گذاری شده است اشاره کرد و گفت:  اول شهریور تا هشتم این ماه به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که باید دولتمردان در این هفته عملکرد خود را به مردم بازگو کنند و گزارشی از کار خود در سال گذشته بدهند.
وی با بیان سفارشات حضرت امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر به عنوان یک حاکم اسلامی، افزود: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک فرمودند” مالک به شدت بپرهیز بعد از آنکه به مردم خدمت کردی بر آن‌ها منت بگذاری و دوری کن از بزرگنمایی کار‌های کوچکی که برای مردم انجام دادی”.
طالبیان به ادامه نامه اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) در ادامه به مالک اشتر فرمودند" مبادا وعده‌ای به مردم بدهی که به آن عمل نکنی که آن موجب خشم خدا و خشم مردم می‌شود".
ارسال نظرات