مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ گفت: غدیر اساسی ترین برنامه ی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) برای دوام و عزت و شكوه اسلام است.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۱۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، تصریح کرد: غدیر، نشانِ اتحاد و پیوند رسالت و امامت است؛ این دو از یک ریشه و بن روییده‏اند؛ غدیر، محل ظهور حقایق مخفى و بواطن پنهان شده و ارشاد و هدایت مردمان به این راه است.

این مقام مسئول در تبیین واقعه غدیرگفت: رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)در بازگشت از حج، آخرین رسالت خویش را هنگامی که طبق آیه شریفه 67 از سوره مباره مائده دستور آمد: " یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیكَ مِنْ رَبِّكَ ، وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ، وَاللَّهُ یعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ، إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الْكَافِرِینَ"، انجام داد.

وی افزود: خداوند در این آیه شریفه به رسول مکرم اسلام دستور داد:  ای پیامبر، آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده است، به مردم ابلاغ كن، و اگر نكنی، پیامش را نرسانده ای. خداوند تو را از گزند مردم نگه می دارد". لذا پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در پی نزول این آیه و دستور خداوند، در هیجدهم ذی الحجه سال یازدهم هجری در مكانی به نام غدیر خم نخست به مردم فرمود: آیا من نسبت به شما ولایت ندارم؟ همه گفتند: بلی ای پیامبر خدا سپس فرمود: "هر كه را من مولا و رهبر او هستم، زین پس علی رهبر و مولای او است. خدایا، دوست بدار هر كه علی را دوست می دارد، و دشمن بدار هر كه علی را دشمن می دارد. خدایا، یاری كن هر كه علی را یاری می كند و خوار بشمار هر كه علی را خوار شمارد".

نیکنام گفت: بعد از این كار بزرگان صحابه به علی(علیه السلام ) تبریك گفتند. از این كه زین پس امام علی(علیه السلام ) مقام ولایت را بر عهده دارد، آیه نازل شد كه با این كار دین اسلام و نعمت كامل شد.

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: در خط غدیر، حکم، حکم خداست؛رمز عید بودن «غدیر» ، کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ بود. به فرمان پیامبر خدا(ص)مسلمانان مامور شدند «ولایت‏» را به‏ صاحب ولایت تبریک گویند و با آن حضرت بیعت کنند. رسول خدا نیز براین نعمت الهى شادمانى کرد و فرمود: «الحمدلله الذى فضلناعلى جمیع العالمین.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کوهرنگ افزود: آیه قرآن به صراحت، این روز را روز اکمال دین و خشنودى ‏پروردگار از این واقعه و این تعیین وصى دانسته، رمز دیگرى از عید بودن غدیرخم است.

نیکنام در پایان تاکیدکرد: اگر مورخی از روی تعصب جاهلانه، از بیان این داستان و حقایق وابسته به آن چشم بپوشد، نسبت به دین اسلام و نبی بزرگوار آن خیانتی بزرگ کرده و هم در صفحات تاریخِ خود، جنایتی مرتکب شده که جبران ناپذیر است؛ زیرا حدیث غدیر و آنچه که پیامبر گرامی ما در آن روز فرخنده و باشکوه ابلاغ کرده و صحنه تبلیغی را که برگزار نموده است، وظیفه ای بوده که به مأموریت وحی انجام شده و هیچ کس تردید ندارد که «روز غدیر» در تاریخ اسلام موجی افکنده است که هیچ گاه از ارتعاشات آن کاسته نمی شود.

ارسال نظرات