خبرهای داغ:
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

مردم خضری دشت بیاض نگران آب فولاد قاین نباشند

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین آب فولاد قاین راه‌های بسیاری وجود داشته و پیش‌بینی شده است لذا مردم خضری دشت بیاض نباید نگران آب فولاد باشند.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۰۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ برخی نگرانی‌های کشاورزان خضری دشت بیاض نسبت به مسئله مصرف آب فولاد قاین و تامین آب کشاورزی دشت خضری افزود: مصرف آب فولاد با استفاده از تکنولوژی جدید به یک ‌سوم آب موردنیاز کاهش می‌یابد و همچنین استفاده از ذخائر آبی که در پسماند شهرستان هدر می‌رود اولویت استفاده در فولاد است.

 

وی در ادامه افزود: انتقال آب از حوزه‌های غیرسرزمینی و نیز استفاده از آب‌های ژرف برای تامین آب منطقه که ازسوی معاونت علمی رئیس‌جمهور دنبال می‌شود راه‌های دیگری برای تامین آب موردنیاز فولاد قاین است لذا فولاد قاین کمترین میزان تاثیر بر قریب یکصد چاه کشاورزی فعال در دشت خضری را خواهد داشت و مردم نباید درخصوص تامین آب نگرانی داشته باشند.

 

رئیس اداره امور آبفای قاین نیز گفت: با اختصاص اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال، منابع آبی قاین توسعه می‌یابد.

 

توکلی گفت: با افزایش توان تولید آب آشامیدنی در قاین و اصلاح شبکه شهری  و همچنین اعتباراتی که به پروژه‌های فاضلاب شهری تزریق شده هیچگونه کمبودی در مجموعه شهری قاینات وجود ندارد و منابع آبی توسعه می‌یابد.

 

وی آبرسانی به پروژه‌های دانشگاهی، رفاهی خدماتی حومه شهری و صنوف آلاینده شهر قاین وهمچنین فاضلاب شهرک‌های اقماری را از اولویت‌های اجرایی سال 97 این اداره اعلام کرد وگفت: این طرح‌ها در حال اجرا است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار