رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سيستان و بلوچستان گفت: شرایط کم آبی استان بخش کشاورزی را به سمت طرح‌هایی که کمتر نیاز آبی داشته باشند، مانندطرح‌های دام و طیور سوق داده است.
کد خبر: ۹۰۴۹۸۱۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجتبی پیری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت در جمع نمازگزاران اهل سنت مسجد جامع نور سراوان طی سخنانی با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک عید بزرگ و معنوی قربان گفت: امنیت امروز جامعه ما که حاصل تلاش همه نیرو‌های نظامی و انتظامی و همدلی مردم و مسئولین است بستر مناسبی را برای توسعه همه جانبه استان فراهم کرده است.

وی افزود: در سایه امنیت سرمایه گذاری در مسیر توسعه قرار می گیرد.

پیری بیان کرد: به همت دولت تدبیر و امید پروژه‌های مهمی، چون راه آهن چابهار به زاهدان، انتقال گاز، ساخت راه‌های ترانزیتی، پروژه‌های شیلات و توسعه بازرگانی در دریای عمان در راستای توسعه اقتصادی و عمرانی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی استان ادامه داد: ۷۰ درصد معیشت مردم استان وابسته به این بخش است، پیشینه ما کشاورزی و دامداری بوده ولی خشکسالی‌های پی در پی توسعه بخش کشاورزی را با چالش مواجه کرده است.

پیری اظهار داشت: ۱۳۰۰ کیلومتر مرز، دریای آزاد، مرزداران قانع و وجود زیرساخت‌ها علیرغم همه مشکلات می‌تواند راهگشای مطمئنی برای دستیابی به توسعه باشد.

این مسئول به نگاه ویژه دولت به برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های آب و خاک، فعالیت‌های دامپروری، زراعی و باغی و شیلات و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: به همت دولت و وزارت جهادکشاورزی طرح‌های بزرگی، چون انتقال آب بالوله به اراضی دشت سیستان، اجرای ۱۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در جنوب استان با کمک بلاعوض ۸۵ درصدی، مرمت و بازسازی قنوات، توسعه محصولات شاخص زراعی و باغی وشیلاتی در دست اجراست.

وی افزود: شرایط کم آبی استان بخش کشاورزی را به سمت طرح‌هایی که کمتر نیاز آبی داشته باشند، مانندطرح‌های دام و طیور سوق داده است که خوشبختانه به موفقیت‌های خوبی در توسعه مرغ داری‌های صنعتی، افزایش تولید گوشت سفید، افزایش تولید تخم مرغ و ایجاد واحد‌های پرورش شتر مرغ دست یافتیم.

پیری خاطرنشان ساخت: استان با توجه به زیر ساخت‌های موجود توان تولید سالیانه ۹۰ هزارتن گوشت قرمز را دارد که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال استان و تنظیم بازار گوشت کشور را دارد.

وی بیان کرد: علیرغم محدویت ها از ابتدای کار دولت تدبیر و امید تاکنون در راستای توسعه بخش کشاورزی و برنامه‌های آب و خاک استان ۱۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص و هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در هفته دولت امسال ۱۱۴ پروژه بخش کشاورزی در سطح استان با صرف ۳۵۸ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با توجه به فصل برداشت خرما در استان خاطر نشان کرد: سازمان تعاون روستایی بمنظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت خرما آماده خرید توافقی خرما از کشاورزان می‌باشد.
ارسال نظرات