رئیس ستاد دهه غدیر سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه فلسفه غدیر توجه افکار عمومی به مفهوم ولایت است گفت : غدیر تحکیم مبانی حکومت اسلامی و بیان فلسفه دینی برای اثبات بطلان سفسطه جدایی دین از سیاست است.
کد خبر: ۹۰۴۹۸۱۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس ستاد دهه غدیرسپاه کربلا در گفتگو با بسیج دهه غدیر را  زنده نگهداری ولایت و مکتب پاک شیعه دانست.

 سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی  دهه غدیر را تکریم مقام ولایت  خواند و گفت: غدیر تسلیم در برابر امر الهی از جانب بهترین فرستاده خداست که در این روز برای هدایت و رستگاری جوامع بشری جانشین و ولی خدا مشخص گردید.

 رئیس ستاد دهه غدیر سپاه کربلا با تبریک دهه ولایت و امامت گفت: در راستای تحقق برنامه های بنیاد بین المللی غدیر، برنامه های فرهنگی تبلیغی  دهه ولایت و امامت در سطح شهرستانهای استان مازندران اجرا می شود.

 وی با تبیین فلسفه غدیر افزود:  توجه دادن به افکار عمومی با مفهوم ولایت موجب تبیین فلسفه و درک عمیق از پیام غدیر می شود.

 سرهنگ مجیدی اظهار داشت: غدیر تحکیم مبانی حکومت اسلامی  و بیان فلسفه دینی برای اثبات  بطلان سفسطه جدایی دین از سیاست است.

 رئیس ستاد دهه غدیر سپاه کربلای مازندران تکریم ایام ولایت و امامت  در قالب دهه مبارک غدیر را تکلیفی بر دوش تمامی مسلمانان  و یکا یک اجزای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: غدیر در واقع بیان الگوی مدیریت بر جوامع از دیدگاه اسلام و از طریق ارائه اسوه بی بدیلی به نام امیر المومنین حضرت امام علی(ع) در قالب  و معیار زندگی و محور وحدت است.

 این مسئول در سپاه کربلای مازندران بزرگداشت دهه ولایت و امامت در دهه غدیر، ترویج فرهنگ ولایت محوری، تعمیق سبک زندگس علوی، ترویج و تبلیغ فرهنگ غدیر و توسعه آموزه های علوی را از جمله اهداف  این دهه خواند.

 سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی یادآور شد:  تقویت نگرش ، رفتار و افزایش دانش و بینش در بین آحاد افراد در حوزه امامت و ولایت، گسترش معرفت به غدیر، تشریح اهمیت ولایت پذیری در غدیر و انطباق  با اصل ولایت پذیری در انجام تکالیف، ارتقای فرهنگ های دفاع از اسلام، ایثارگری، جهاد و شهادت از جمله منظورهای گرامیداشت این دهه است.

 وی برگزاری جشن بزرگ غدیر در سطح شهرستانهای مازندران، ایجاد ایستگاه های صلواتی با استفاده از ظرفیت های بسیج، فضا سازی محیطی شهرستانها با موضوع و محوریت غدیر شناسی ، اجرای مسابقات کتابخوانی با محوریت خطبه غدیر، عیادت از جانبازان درمنازل و آسایشگاه های استان، تجلیل  از خانواده معزز شهدا، دعوت از خطبا ، وعاظ، شعرا و مداحان اهل بیت(ع) در برگزاری باشکوه آئیین های غدیر، اجرای و راه اندازی کاروان غدیر به منظور باز سازی واقعه غدیر در سطح 4 شهر به ترتیب روز در چالوس، محمودآباد، سیمرغ و ساری از ساعت 17 عصر فردا(یکشنبه) 4 تا  7 شهریور، اجرای مراسم خطبه خوانی غدیر،  نشست های معرفتی با موضوعات غدیر، امامت، ولایت، مباهله، نزول آیات زیارت غدیر، شرح نهج البلاغه  را از عناوین برنامه دهه غدیر در مازندران برشمرد .

 سرهنگ مجیدی ادامه داد: توسعه و ترویج قرائت و شرح زیارت جامعه کبیرهخ منسوب به امام هادی(ع) در ششمین روز دهه مبارک ولایت و امامت از دیگر برنامه های دهه غدیر در مازندران است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها